شناسهٔ خبر: 26243648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

برخی از مدیران در استان زنجان فشل عمل می کنند

زنجان-رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه برخی از مدیران فشل عمل می کنند، گفت: فشل بودن برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان باعث وجود پرونده های زیادی در دادگستری وجود داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر گلمحمدی  بعد از ظهر پنج شنبه دیدار مسئولان قضایی استان زنجان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزود: یکی از موضوعات مهمی در جامعه باید به آن توجه شود افزایش آستانه تحمل افراد است، افزود: باید در این زمینه آموزش‌های مربوط ارائه شود چرا که همین کاهش آستانه تحمل موجب افزایش پرونده‌های مجموعه قضایی استان می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با حجم بالای از بانک‌ها در خصوص وام‌ها و مطالبات بانکی مواجه هستیم، افزود: بانک‌ها باری بالا بردن آمار خود، اقدام به دادن وام‌های بدون تضامین لازم می‌کنند.

گلمحمدی افزود: متأسفانه در حال حاضر پرونده‌های مالی و چک‌های برگشتی در استان زنجان حجم بالایی از پرونده‌های ورودی به دادگستری را تشکیل می‌دهند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در حال حاضر حداقل ۱۰ هزار چاه غیر مجاز در استان زنجان وجود دارد که با توجه به چالش‌های موجود در زمینه منابع آب، به عنوان یک معضل برای استان محسوب می شود.

گلمحمدی تعداد پرونده‌های سال گذشته را ۲۱۲ هزار و ۳۴۸ فقره اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۴۸ هزار و ۶ فقره در دادسرا و دادگاه‌ها و ۶۴ هزار و ۳۳۷ فقره در شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی به افزایش ۸ درصدی پرونده‌های وارده به دادگستری طی دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: ۷۷ هزار و ۸۸ فقره در سال ۹۵ و ۸۵ هزار و ۱۵۹ پرونده در سال گذشته آمار خالص پرونده‌های دادگستری استان  زنجان است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: پرونده‌های تشکیل شده بر مبنای معاینات انجام شده در پزشکی قانونی سال ۹۵ حدود ۹ هزار و ۲۵۵ فقره که سال گذشته به ۱۰ هزار و ۹۶ پرونده رسیده که با رشد ۹.۹ درصدی همراه بوده است.

گلمحمدی افزود: در مجموع سال قبل ۵۴.۹ درصد از پرونده‌های قابل صلح و سازش منجر به صلح شده است.

نظر شما