شناسهٔ خبر: 26243113 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پيشرفت فيزيکي آزادراه جنوب تهران به 45.2 درصد رسيده است

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، خيرالله خادمي روز پنجشنبه در حاشيه بازديد وزير راه و شهرسازي از قطعات آزادراه کنارگذر جنوب تهران در جمع خبرنگاران افزود: پيشرفت فيزيکي قطعه چهارم اين آزادراه از اتوبان تهران- قم و قم- گرمسار به طول 38 کيلومتر به بيش از 86 درصد رسيده است. وي با بيان اينکه پيشرفت فيزيکي قطعه سوم اين آزادراه بين اتوبان ساوه و اتوبان قم به طول 30 کيلومتر به 28 درصد رسيده است، اضافه کرد: پيشرفت فيزيکي قطعه دوم اين آزادراه که در 50 کيلومتري حدفاصل ماهدشت- اشتهارد و اتوبان تهران- ساوه قرار دارد، به بيش از 42 درصد افزايش يافته است. معاون وزير راه و شهرسازي درباره پيشرفت فيزيکي قطعه يک اين آزادراه در استان البرز نيز توضيح داد: پيشرفت فيزيکي قطعه يک اين آزادراه از کرج - قزوين تا اول جاده اشتهارد- ماهدشت به 32 درصد رسيده و طول آن حدود 40 کيلومتر است. خادمي يادآور شد: براي استفاده کامل اين آزادراه مي خواهيم همه قطعات آن در اسرع وقت تکميل شود؛ هرچند اکنون قطعه 4 به طول 40 کيلومتر آسفالت شده و قطعه سوم نيز در مراحل پاياني عمليات آسفالت قرار گرفته است. وي اضافه کرد: در صورتي که بتوانيم امسال قطعه هاي چهارم و سوم را زير بار ترافيک ببريم در اين صورت وسايل نقليه در اين مسير به جاي ورود به حوزه تهران، به طرف چرمشهر ادامه مسير مي دهند؛ در اين صورت بار ترافيک در آزادراه هايي اطراف تهران نيز به شکل چشمگيري کاهش خواهد يافت. به گزارش ايرنا، کنارگذر آزادراه جنوب تهران به طول 158 کيلومتر است؛ قطعه نخست آن از آبيک تا جاده ماهدشت - اشتهارد به طول 39 کيلومتر، قطعه دوم از جاده ماهدشت - اشتهارد تا آزاد راه ساوه به طول 51 کيلومتر، قطعه سوم از ساوه تا اتوبان تهران- قم به طول بيش از 30 کيلومتر و قطعه چهارم از آزادراه تهران- قم تا آزادراه قم - گرمسار 38 کيلومتر را شامل مي شود؛ در واقع از چهار استان قزوين،‌ مرکزي، البرز و تهران عبور مي کند. اين آزادراه چند تقاطع غيرهمسطح دارد؛ آزادراه‌هاي کرج - قزوين، ساوه - تهران، قم - تهران، قم - گرمسار و مسير ماهدشت - اشتهارد و محور قديم ساوه - تهران و سه خط‌ راه‌آهن را قطع مي‌کند. کاهش ترافيک در آزادراه قزوين- کرج و کرج - تهران، کاهش استهلاک ناوگان حمل‌ونقل، کاهش آسيب‌هاي زيست‌ محيطي، کوتاه‌ شدن زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و کم شدن سوانح رانندگي از مزيت‌هاي اين طرح ملي در چهار استان است. آزادراه کنارگذر جنوبي تهران داراي سه خط عبور در هر سمت است که سرعت طراحي براي حرکت خودروها در اين پروژه 130 کيلومتر در ساعت ديده شده است. کاهش زمان سفر براي وسايل نقليه سبک به مدت 90 دقيقه و براي وسايل نقليه سنگين به مدت 110 دقيقه همچنين صرفه‌جويي 700 ميليون ليتري بنزين در طول 20 سال دوره بهره‌برداري و 1600 ميليون ليتر گازوئيل در همين مدت از ديگر مزاياي اجراي اين پروژه به شمار مي رود. اقتصام*1108*3061** 2023 انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما