شناسهٔ خبر: 26240645 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

عدم پاسخگویی سامانه "نیما" به نیارهای ارزی واحدهای تولیدی/

انتقاد شدید رئیس اتاق بازرگانی تبریز از دولت/ طوری رفتار می کنند انگار هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد

نصر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: نباید عالی ترین مقام های اجرایی کشور طوری رفتار کنند و سخن بگویند که انگار هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار نصر، "صمد حسن زاده" ظهر امروز در چهل و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با انتقاد شدید از سیاست های ارزی دولت، گفت: ادامه مشکلات ارزی برای واحدهای تولیدی قابل تحمل نیست.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی مواد اولیه ذخیره شان را مصرف کرده اند، افزود: امکان ادامه فعالیت واحدهای تولیدی به دلیل عدم تامین ارز برای تهیه مواد اولیه و مشکلات گمرکی وجود ندارد.

رئیس اتاق تبریز به عدم پاسخگویی سامانه "نیما" به نیارهای ارزی واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: عمده واحدهای بزرگ تولیدی استان با مشکل گشایش اعتبار مواجهند و هیچ گونه ارزی علی رغم ثبت نام در سامانه نیما دریافت نکرده اند.

حسن زاده گفت: امروز نه گشایش اعتبار می شود و نه می شود از بیرون ارز تهیه کرد.

وی افزود: تحولات اخیر بازار ارز بسیار جای تاسف دارد و بعضی مسئولان به صورت شفاف و صادقانه با مردم صحبت نمی کنند و طوری در مقابل رسانه ها سخن می گویند که انگار نه انگار مشکلی در کشور وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز به سخنان اخیر سخنگوی دولت اشاره کرد و گفت: نوع برخورد آقای نوبخت با مسائل و نحوه سخن گفتن ایشان در شان ملت ایران نیست.

حسن زاده گفت: علی رغم اینکه دولت ادعا می کند واردات کالاهای مورد نیاز کشور با ارز 4200 تومانی تامین می شود، اما در سطح بازار همه قیمت ها با دلار 7 هزار تومانی است و نتیجه چنین عملکردهایی به آشفتگی اقتصادی کشور منجر خواهد شد.

وی گفت: نباید عالی ترین مقام های اجرایی کشور طوری رفتار کنند و سخن بگویند که انگار هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد. من نمی دانم آقایان مسئول مردم و فعالان اقتصادی کشور را چه چیز حساب کرده اند؟

این فعال اقتصادی گفت: در تامین نیازهای اساسی که اعلام شده با دلار 3800 تومانی انجام خواهد شد هم با مشکل مواجه هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز ادامه داد: تا زمانی که سیاست های بانکی و ارزی و تناقض های رفتاری دولت در این رابطه اصلاح نشود، همه مشکلاتی که سال هاست مطرح می شود، همچنان ادامه خواهند یافت.

حسن زاده گفت: دولت سامانه نیما را راه اندازی کرده، اما هیچ ارزی از این طریق به واحدهای تولیدی ارائه نمی شود.

وی افزود: نباید با چنین عملکردهایی اعتماد ملی به دولت از بین برود و اقتصاد کشور آشفته شود.

این عضو ارشد پارلمان بخش خصوصی تبریز گفت: چگونه است و کسانی اجازه می دهند 50 نفر بیش از سه میلیون سکه را در عرض چند ساعت خریداری کنند؟

رئیس اتاق بازرگانی تبریز تصریح کرد: دولت باید سیاست ها و اقداماتش را شفاف سازی کند، علی رغم همه شعارهایی که داده می شود، مردم نان شان را با دلار 7200 تومانی سر سفره می برند.

انتهای پیام/

نظر شما