شناسهٔ خبر: 26238592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در آستانه روز اصناف انجام شد؛

توصیه های امام جمعه ورامین به کسبه این شهر

ورامین- امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در در آستانه روز اصناف توصیه هایی را به کسبه این شهر ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مرتضی محمودی پیش از ظهر پنج شنبه در دیدار با ابوطالب شیرکوند، رئیس و هیت رئیسه اتاق اصناف و روسای اتحادیه های این شهرستان و نیز حسن میرزایی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین طی سخنانی با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع) اظهار داشت: کسبه های ما باید در تمامی وقت صابر و قناعت گر باشند و با مردم و شهروندان به خوبی و خوشی برخورد کنند.

وی اضافه کرد: کسبه باید همواره خود را در محضر خداوند ببیند و هیچ وقت کم فروشی و یا گران فروشی نکنند، در شان کسب متدین ما نیست که با کم فروشی و یا گران فروشی مال خود را شبهه دار کنند، زمانی که کاسبان خود را در محضر خداوند ببینند، هیچ وقت مرتکب گناه نمی شوند، وقتی به آیات قرآن مراجعه می کنیم، می فهیم که خدا از رگ گردن به انسان نزدیک تر است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین اضافه کرد: یک کاسب باید همیشه عادل و منصف باشد، که همین امر به زندگی آن کاسب برکت می دهد.

وی خواستار حفظ حجاب و شئونات اسلامی توسط فروشندگان و مغازه داران خانم شد و افزود: نباید طوری رفتار کرد، که در شان یک خانم مسلمان نباشد و حتی اگر افرادی به عنوان مشتری و با بد حجابی در فروشگاه ها حاضر می شود، می توان با زبان لین و خوش رویی به وی تذکر لسانی داد و امر به معروف و نهی از منکر کرد.

امام جمعه ورامین در ادامه به اول تیر و روز اصناف اشاره و بیان کرد: بنده از کسبه ورامین راضی هستم و به چشم می بینم، که تدین و ایمان مردم مومن ورامین در عرصه های کسب و کار نیز نمود داشته است، که این امر جای تقدیر دارد.

بر اساس این گزارش، ابوطالب شیرکوند، رییس اتاق اصناف ورامین نیز در ابتدای این دیدار به تشریح برنامه های این اتاق پرداخت.

نظر شما