شناسهٔ خبر: 26238259 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیر مرکز هنرهای نمایشی:

«دریادلان» یکی از بهترین کارهای محیطی دفاع مقدس به شمار می‌رود

شهرام کرمی با اشاره به ضرورت حمایت از نمایش‌های دفاع مقدسی در عرصه عمومی گفت: نمایش «دریادلان» با موضوعی ارزشی توانست به گونه‌ای تئاتر مردمی مخاطب‌محور را هدف قرار دهد.

صاحب‌خبر -

«دریادلان» یکی از بهترین کارهای محیطی دفاع مقدس به شمار می‌رودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، شهرام کرمی مدیر مرکز هنرهای نمایشی درباره نمایش «دریادلان» به کارگردانی امیرحسین شفیعی که به تازگی اجرایش خاتمه یافته است، اظهار داشت: «دریادلان» یکی از اجراهای موفق چند سال اخیر بود که توانست با موضوع شهدای غواص توجه مخاطبان عموم تئاتر را جلب کند.

وی در ادامه افزود: این نمایش جدا از کیفیت فنی، محتوایی و اجرایی که دارد، به دلیل اینکه گروهی خلاق و جوان آن را تولید کرده و نمایشی مردمی را به اجرا درآورده‌اند، بسیار نمایش قابل توجه و با کیفیتی است.

کرمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به ضرورت حمایت از نمایش‌هایی همچون «دریادلان» که به گونه‌ای از تئاتر مردمی مخاطب‌محور شناخته می‌شوند، گفت:‌ این اثر نمایشی موضوعی ارزشی را مد نظر قرار داده و با توجه به نوآوری‌هایی که دارد، یکی از بهترین کارهای دفاع مقدس به شمار می‌رود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی درباره تداوم اجرای این نمایش که بارها در تهران و شهرستان‌ها اجرا شده، گفت:‌ بخشی از زمینه فراهم کردن اجرای نمایش با مرکز هنرهای نمایشی است و بخشی دیگر درخواست استان‌ها؛ ما سعی کردیم این تعامل را با استان‌های مختلف برقرار کنیم و اتفاقا چند شهرستان هم متقاضی اجرای این اثر شده‌اند که ما اعلام آمادگی کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: البته نمایش «دریادلان» از تولیدات مشترک مرکز هنرهای نمایشی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری است، بنابراین زمینه‌سازی برای اجرای آن در بخش‌های مختلف تهران نیز از برنامه‌هایی است که می‌تواند اجرایی شود.

منبع: فارس

نظر شما