شناسهٔ خبر: 26237903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشکيل شورای مهارت دراستان تهران

خبرگزاری صداوسیما

مدیر کل فنی و حرفه ای استان تهران : شورای مهارت دراستان تهران به ریاست استاندار تهران و حضور تمامی اداراتی که در امر آموزش و اشتغال دخیل هستند شکل می گیرد.

صاحب‌خبر -

تشکيل شورای مهارت دراستان تهرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رضا گرزین مدیر کل فنی و حرفه ای استان تهران در بازدید از مراکز فنی و حرفه ای ورامین و قرچک در مصاحبه با ما گفت : دستور العمل شورای مهارت را هفته قبل برای تمامی شهرستانهای استان تهران ارسال کردیم که این شورا در شهرستانها به ریاست فرماندار و دبیری روسای مراکز فنی و حرفه ای و ادارات صنعت معدن تجارت ، کار ، بهزیستی ، کمیته امداد ، دانشگاهها ، اصناف و اداراتی که در امر آموزش و اشتغال دخیل هستد تشکیل می شود.و در استان تهران هم این شورا برعهده استاندار تهران است.
وی گفت : در این شورا ظرفیت های مهارتی و آموزشی آن شهرستان بررسی و به تناسب آمایش سرزمین و نوع محصولات شهرستان ، برنامه آموزشی و مهارتی شکل می گیرد.که ما آموزش هایی را داشته باشیم که منتج به اشتغال و بهره وری آموزشی بشود.
گرزین افزود : وضعیت مهارت آموزی در استان تهران خوب است اما نیازمند حرکت های بیشتر ، هم افزایی و تعامل همه مسئولین است.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان تهران گفت : در استان تهران 30 مرکز دولتی فنی و حرفه ای داریم که 350 رشته را به هنرآموزان آموزش می دهند
وی افزود : علاوه بر مراکز دولتی ، ما در استان تهران 2200 آموزشگاه آزاد داریم که همه آنها در امر مهارت آموزی مشغول فعالیت هستند.
گرزین گفت : در سال گذشته در استان تهران حدود 18 میلیون ساعت آموزش در قالب 200 هزار نفر را داشته ایم که یک عدد قابل قبول در امر مهارت آموزی و آموزش است.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان تهران افزود : مشکل اشتغال در دنیای امروز صرفا با مهارت آموزی حل می شود و هریک از جوانان ما در استان تهران می توانند با مراجعه به مراکز آموزشی و مهارتی ما یک حرفه را آموزش بگیرنند و یک زندگی کریمانه و آبرومندانه ای داشته باشند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2324037" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2158023/2324037?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما