شناسهٔ خبر: 26231983 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جام جهانی 2018

رسانه های اسپانیایی: به لطف گل شانسی در صدر هستیم

مادرید - ایرنا - «گل شانسی» و «صدرنشینی» مهمترین سرفصل های خبری رسانه های اسپانیا درباره دیدار چهارشنبه شب تیم های ملی‌ فوتبال ایران و اسپانیا در گروه دوم جام جهانی 2018 روسیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، روزنامه 'مارکا' در گزارش خود با عنوان 'با زانو هم قبول است' نوشت: یک مهاجم مرکزی، برای گلزنی ناخواسته هم توانایی دارد. ایران در حالی‌ گل خورد که توپ بین ساق و زانوی «دیگو کاستا» برخورد کرد و وارد دروازه شد.
مارکا ادامه داد: گل غیر عمد، آزادی اسپانیایی ها از دامی بود که ایران با صبوری و به طور میلیمتری بافت. اسپانیا خود را خارج از سناریو می‌ دید. با اینکه شاگردان «هیه رو»، توپ را در دست داشتند، ایران منتظر این بودند که ماتادورها صبر فوتبالی و ادب خود را از دست بدهند.
این روزنامه افزود: هر دو مربی‌ از توانمندی های شاگردان خود استفاده می‌ کردند. جای تعجب نیست که سرمربی پرتغالی به عنوان یک قهرمان در ایران دیده شود. وی دانست که چگونه از زرق و برق اولد ترافورد منچستر یونایتد و والده بباس رئال مادرید بگذرد و به سنگرهای ایرانی ها وارد شود.
به گفته رسانه، تیم ملی فوتبال ایران در نیمه نخست به وقت کشی‌ پرداخت و در نیمه دوم پس از گل کاستا به بازی و ضربات ایستگاهی روی آورد که ترسی‌ نیز به جان اسپانیایی ها انداخت، مخصوصا هنگامی که «عزت اللهی» گلی که داوران قبول نکردند را به دروازه «دخه آ» وارد کرد.
مارکا نوشت: اسپانیا تا آخر رنج برد و ایران در لحظات پایانی با ضربه سر «طارمی» در آستانه حماسه آفرینی بود.
روزنامه ' آ.اس ' در گزارش خود با عنوان 'صدرنشینی شانسی'‌ نوشت: یک گل شانسی دیگو کاستا، اسپانیایی را تسکین داد که در نیمه نخست، بازی را تحت کنترل داشت و در آخر هنگامی که ایران از پناهگاه خود خارج شد، رنج کشید.
آ.اس افزود: ایرانی ها با یک گلوله از دست رفته در یک ضربه شانسی‌ کاستا کشته شدند و اسپانیا به لطف دید خوب کمک داور که «گل ابراهیمی» را مردود اعلام کرد، افزون بر نشان گیری بد طارمی، نجات یافت. آخرین حرکات تیم ملی‌ اسپانیا این بود که به شدت نیاز به سوت پایانی داور بودند. نتیجه و صدرنشینی اسپانیا، دلواپسی ها را درباره این تیم از بین نمی‌ برد.
این روزنامه تصریح کرد: ایران نمی‌ خواهد سرگرم کند، بلکه می‌ خواهد تاریخی باشد.
به گفته روزنامه، اسپانیا با این نتیجه به یک هشتم نزدیک می‌ شود،اما این تیم را از رسیدن به عنوان قهرمانی دور می‌ کند.
نشریه 'اسپورت' نیز به نوبه خود در گزارشی با عنوان «اسپانیا برای غلبه بر ایران عرق ریخت' نوشت: تیم اسپانیا مشقت های بسیاری را برای غلبه بر ایران کشید و به لطف یک گل شانسی کاستا و به دلیل دید کمک داور که آفساید بازیکن ایرانی در گل عزت اللهی را دید، توانست بازی را پیروز شود.
بنا بر این گزارش، تیم های ایران و اسپانیا چهارشنبه شب در ورزشگاه کازان آرنا به مصاف هم رفتند که اسپانیایی ها با گل کاستا در دقیقه 55 بازی، یک بر صفر به پیروزی رسیدند. در حال حاضر در این گروه اسپانیا و پرتغال با 4 امتیاز در جایگاه اول و دوم قرار دارند و ایران با سه امتیاز، در جایگاه سوم گروه بی‌ است. تیم مغرب که دو بازی قبلی‌ خود را باخت نیز هیچ امتیازی ندارد و در جایگاه چهارم است.
شبد**اروپام *1*491**1379

نظر شما