شناسهٔ خبر: 26229134 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

راه اندازی مجمع سلامت در سراسر آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس مجمع سلامت استان از راه اندازی مجمع سلامت در سراسر استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد نوراللهی روز چهارشنبه در نخستین همایش مجمع خیران سلامت شهرستان ملکان که به همت شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل گردید افزود:فراهم کردن امکان مشارکت همگانی، توانمندسازی جوامع، اجتماعی کردن سلامت و کاهش نابرابری ها در حوزه سلامت از اهداف تشکیل این مجمع می باشد.

وی افزود:در این راستا کانون های محله ای سلامت در کلیه شهرها و روستاهای استان تشکیل و مشکلات بهداشتی و درمانی بصورت محله ای با همکاری مردم و مسئولان شهری و دهیاران و شوراهای روستاها رصد و رفع خواهد شد.

این مقام افزود:کانون های محله ای سلامت و مجمع سلامت شهرها و روستاها متشکل از دستگاههای دولتی، شهرداری ها و شوراهای شهری و روستایی و دهیاران روستاها و افراد تاثیرگذار و اقشار مختلف مردم در شهرها و روستاها خواهد بود.

فرماندار ملکان نیز در این همایش توجه به بخش نظام سلامت را از اولویت های دولت دکتر روحانی دانست و گفت: طی سالهای گذشته خدمات بزرگی در بخش سلامت و بهداشت شهرستان ملکان انجام شده است.

محمدباقر خانی سوانح جاده ای، بیماری های مشترک انسان و دام، سرطان و اعتیاد به موادمخدر و سیگار و قلیان را از عوامل تهدید کننده سلامت جامعه ذکر کرد و بر آموزش های همگانی در خصوص رفع این موارد تاکید کرد.

وی در ادامه از تشکیل کانون های سلامت در شهرها و روستاهای شهرستان ملکان خبر داد و اظهار کرد:این کانون ها زیر نظر مجمع سلامت شهرستان ملکان و با همکاری شهرداران و شوراها و دهیاران و خیرین سلامت در شهرها و روستاهای این شهرستان فعالیت خواهند کرد.

فرماندار ملکان سوانح و حوادت جاده ای را یکی از بزرگترین موارد تهدید کننده کشور ذکر کرد و و با بیان اینکه طی ۱۴ سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار تن در حوادث و سوانح جاده ای جان خود را از دست داده اند افزود:روزانه چیزی حدود ۳۲۰ میلیارد ریال خسارت ناشی از سوانح جاده ای به کشور وارد می شود و خانواده های بسیاری بی سرپرست و در نهایت آسیب های اجتماعی بیشتر می شود.

خانی از تعریض و اصلاح نقاط حادثه خیز از جمله پل های روستایی در شهرستان طی سالهای گذشته خبر داد و افزود: این امر باعث کاهش تلفات جاده ای در محورهای بین شهری و روستایی شده است.

نظر شما