شناسهٔ خبر: 26228815 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

گزارش دومین دیدار تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 در استادیوم کازان روسیه؛

اسپانیا با گل اتفاقی کاستا از سد محکم یوزهای ایران گذشت/بازی شجاعانه و تحسین برانگیز تیم کی روش

شاگردان کارلوس کی روش با نمایشی دیدنی و انگیزه ای وصف ناشدنی مقابل یکی از بهترین تیم های حال حاضر دنیا، مقاومتی جانانه داشتند و روی غافلگیری و یک گل اتفاقی بازی را به اسپانیای پرستاره واگذار کردند. اسپانیا که در دقایق پایانی وقت کشی کرد، غیر از گلی که خورد و با اعلام داور آفساید شد، بارها دروازه اش توسط مهاجمان ایران تهدید شد اما به زحمت سه امتیاز دشوار از این بازی گرفت.

صاحب‌خبر -

دیدار حساس و سرنوشت ساز تیم ملی ایران مقابل اسپانیا که از ساعت 22:30 به وقت تهران در ورزشگاه کازان آرنا روسیه آغاز شده بود سرانجام با برتری نزدیک و بسیار شکننده اسپانیا پایان یافت تا شاگردان هیه رو به زحمت سه امتیاز بازی را کسب کنند.

چهارشنبه 30/03/97، ساعت 22:30، ورزشگاه کازان آره‌نا روسیه / داور: آندرس کوینیا (اروگوئه)

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ بازی دیدنی ملی پوشان فوتبال ایران در نهایت گلی برای آنها به همراه نداشت تا یکی از بی رحمانه‌ترین باخت‌های تاریخ فوتبال ایران رقم بخورد. تیم دوست داشتنی و متعصب کی روش حالا برای صعود از گروه مرگ نیاز به شکست تیم ملی پرتغال قهرمان اروپا و ستاره بی بدیلش رونالدو دارد.

شاگردان کارلوس کی روش با نمایشی دیدنی و انگیزه ای وصف ناشدنی مقابل یکی از بهترین تیم های حال حاضر دنیا، مقاومتی جانانه داشتند و روی غافلگیری و یک گل اتفاقی بازی را به اسپانیای پرستاره واگذار کردند. اسپانیا که در دقایق پایانی وقت کشی کرد، غیر از گلی که خورد و با اعلام داور آفساید شد، بارها دروازه اش توسط مهاجمان ایران تهدید شد اما به زحمت سه امتیاز دشوار از این بازی گرفت.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، سید مجید حسینی، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی (69- میلاد محمدی)، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، کریم انصاری‌فرد (74- علیرضا جهانبخش)، وحید امیری (86- سامان قدوس)، مهدی طارمی و سردار آزمون.

سرمربی: کارلوس کی روش

ترکیب اسپانیا: داوید دخه‌آ، سرخیو راموس، پیکه، آلبا، کارواخال، بوسکتس، سیلوا، اینیستا (71- کوکه)، ایسکو، واسکس(80- آسنسیو) و کاستا (89- مورنو).

سرمربی: فرناندو هیه رو

در سراسر دقایق پایانی دیدار تیم ایران با فشار زیاد ناشی از ارسال های بلند تیم اسپانیا را به عقب راند و مجبور به بازی تدافعی کرد اما تلاش زیاد شاگردان کی‌روش به نتیجه‌ای نرسید تا با وجود نمایش تحسین برانگیز تیم ملی ایران، با نتیجه یک بر صفر مغلوب تیم بزرگ اسپانیا شویم.

دقیقه 82/ وحید امیری با تکنیک ناب ایرانی توپ را در کناره زمین از بین پاهای پیکه عبور داد و بعد از این لایی زیبا به مدافع بارسلونا ارسالی چشم نواز برای سر طارمی داشت اما این مهاجم ایرانی کمی به پایین توپ ضربه زد و این توپ هم با اختلافی ناچیز از بالای دروازه اسپانیا راهی اوت شد تا آه از نهاد ایرانی ها برخیزد.

دقیقه 70/ ارسال تیز و مورب وحید امیری در آستانه دروازه اسپانیا تنها نیاز به نیش پای طارمی داشت اما این مهاجم کناری ایران هر چه تلاش کرد به توپ نرسید و توپ از مقابل چشمانش به شکلی خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه 65/ سعید عزت اللهی توپ عالی ارسال شده از جناح راست ایران را در موقعیت آفساید با سینه کنترل کرد و از بین پاهای دخیا به گل مساوی ایران بدل کرد؛ اما داور که مشکوک به آفساید بود، درخواست بازبینی و استفاده از سیستم VAR داد که حاصل آن مردود شدن گل ایران بود.

دقیقه 60/ ضربه سر عالی طارمی در دقیقه ۶۰ می توانست بازی را مساوی کند اما درحالی که استادیوم به خیال گل نیمه خیز شد، توپ از کنار دروازه اسپانیا به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه 57/ ایران خیلی سریع می توانست گل اسپانیا را جبران کند اما ضربه سر آزمون از کنار دروازه دخیا به بیرون رفت.

گل / ایران 0 اسپانیا 1 (دقیقه 54، دیگو کاستا): بازیکنان تیم ملی پس از مقاومت فوق العاده ای که تا این دقیقه داشتند در نهایت اسیر بازیکنان حریف شدند. پاس دیدنی اینستا بعد از عبور پرزحمت از دو بازیکن میانی ایران به کاستا رسید اما پیش از او دفع سریع رضاییان باعث برخورد توپ به این مهاجم شد تا با پای کاستا دروازه ایران اتفاقی باز شود.

دقیقه 54/ کرنر کوتاه اسپانیایی ها تا دهانه دروازه ایران رفت اما رامین رضاییان با خوابیدن جلوی توپ مقابل ضربه پیکه ایستادگی کرد و عزت اللهی دروازه را با دفع توپ نجات داد.

دقیقه 51/ پرتاب اوت بلند ایران بعد از دفع پیکه زیر پای انصاری فرد جفت و جور شد تا کریم با شوت سرضرب خطرناک ترین موقعیت ایران را خلق کند. توپی که به دیواره دروازه دخیا خورد و این گلر نامدار تنها نظاره گر بود.

دقیقه 49/ ارسال کرنر با دفع مدافعان ایران در پشت محوطه به بوسکتس رسید که شوت محکم او را بیرانوند در دو مرحله به کرنر فرستاد.

دقیقه 48/ ارسال بلند از جناح راست روی فرار تیز ایسکو و جاماندن رضاییان در آستانه ورود به دروازه توسط حسینی دفع شد و کرنز تبدیل شد.

دقیقه 1+45 / باز هم حرکتی دیگر از سیلوا با شوت محکم و خطرناک او راهی دروازه تیم ملی شد و چارچوب سنگر بیرانوند را به شدت تهدید کرد اما از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 41/ فرصت دیگری نصیب اسپانیا شد و ضربه ایسکو بعد از مانور پشت محوطه با حرکت دیدنی عزت اللهی و جانفشانی او دفع شد.

دقیقه 36 / بعد از دقایق زیاد ایران در نیمه زمین اسپانیا به توپ رسید و با پاس دیدنی طارمی در راست توسط رضاییان صاحب موقعیت عالی ارسال شد اما پیش از رسیدن توپ به پیشانی آزمون، ضربه سر راموس شیرجه ای راهی کرنر شد تا اولین کرنر تیم ملی ایران شکل بگیرد.

دقیقه 31 / شوت سهمگین سیلوا از پشت محوطه جریمه با برخورد به یکی از بازیکنان ایران راهی به دروازه پیدا نکرد.

دقیقه 30 / نزدیک بود سیلوا روی ارسال بلند اسپانیایی ها در به هم ریختگی مدافعان ایران با ضربه آکروباتیک دروازه بیرانوند را باز کند اما این فرصت هم از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 26 / با چند پاسکاری پیاپی از سوی اینیستا، سیلوا و ایسکو توپ درون محوطه جریمه ایران وارد شد اما پیش از ضربه نهایی ابراهیمی، حاج صفی و حسینی با چنگ و دندان این توپ را دور کردند.

دقیقه 25/ ضربه ایستگاهی ایده آل اسپانیا را سیلوا به سمت دروازه ایران زد ولی بیرانوند با جاگیری مناسب، توپ را درازکش در آغوش گرفت.

دقیقه 17/ پرتاب اوت ابراهیمی با فرار طارمی همراه شد که این بازیکن به خیال آفساید کمی کند حرکت کرد اما با ادامه این حرکت دفاع اسپانیا کاملا جا ماند و طارمی در موقعیت ایده آل ارسال قرار گرفت که سانتر او به هیچ عنوان خوب نبود و توپ از سمت دیگر راهی خارج شد. این صحنه یکی از بهترین موقعیت های ایران بود.

دقیقه 15/ کربم انصاری فرد می توانست یک پاس عالی به وحید امیری یا آزمون بدهد اما اقدام به سوت کرد که از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.

دقیقه 10/ بازی در ده دقیقه نخست از سوی دو تیم خشن و پربرخورد بود و کی روش دو بار اعتراض داشت و در کناره خط به خطای راموس واکنش شدیدی نشان داد.

دقیقه 9 / ارسال خطرناک اسپانیایی ها از روی ضربه ایستگاهی با فاصله از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 5 / در حالی که اسپانیا طبق انتظارها کاملا صاحب توپ و میدان بود، اولین حرکت هجومی ملی پوشان ایران در این دقیقه ستاره های حریف را غافلگیر کرد. وحید امیری با فرار عالی موفق شد یک خطا کناره محوطه جریمه از کارواخال بگیرد. ارسال امیری روی سر مهاجمان ایران با واکنش اسپانیایی ها از روی دروازه این تیم دور شد.

نظر شما