شناسهٔ خبر: 26228543 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کت و شلوارهایی که به لباس ورزشی تبدیل شد- رضا رضایی مجد*

تهران- ایرنا- روسیه در فضای جام‌جهانی 2018 شاهد آمد و شد بسیاری از سیاستمداران، هنرمندان، پیشکسوتان و مدیران روز دنیا به همراه سلبرتی هاست که کت و شلوار و لباس رسمی از تن به در کرده و لباس ملی کشورشان را پوشیده اند.

صاحب‌خبر -

در میدان سرخ مسکو جایی که نمادهای تزار کمونیسم لنین استالین در کنار اماکن مذهبی مسیحیت با قدمت چند قرن قرار داده شده، ورزش دوستان به ویژه عاشقان ورزش پر زرق و برق فوتبال جمع شده اند و هر یک نمادها و آرمانهای جامعه و فرهنگ خود را به رخ حریفان کشورهای دیگر می کشند.
از سوی دیگر میزبان رقابتهای جام جهانی هم سعی کرده با فراهم کردن بستر آرامش و امنیت این گردهمایی جهانی را برای حاضران شیرین و گوارا کرده و دور همی به یاد ماندنی را در سال 2018 برای فوتبال دوستان رقم بزند.
بسیاری از مسئولان، مدیران، سیاستمداران و سلبرتی ها در میدان مسکو در کنار هموطنان خود رژه رفتند تا تیمشان را حمایت کنند. چه بسیار مردان و زنانی که توسط هموطنان خود به دیگران معرفی می شدند، به عنوان نماینده دولتهای کشور خود ولی هر آنچه می دیدی فقط یک هوادار فوتبالی بود برای حمایت تیم ملی کشورش نه بیشتر.
هیچ مدیری با خودروهای آنچنانی و ضد گلوله در میدان مسکو حاضر نشد، هیچ بادیگاردی وجود نداشت که هموطن خود را برای گرفتن امضا از مدیر کشورش کنار بزند و دل او را به تنگ آورد.
دسته دسته هواداران تیم های حاضر در جام جهانی روسیه به یکدیگر می رسند، کل کل ورزشی می کنند، دوستانه دست هم را می فشرند و عکس یادگاری می اندازند و بروشور فرهنگی کشور خود را رد و بدل می کنند.
در «فان فست ها» محل نمایش مستقیم مسابقات هم شور و غوغایی به یاد ماندنی به پاست. هواداران گروه گروه نمایش های محلی ارائه می کنند و فوتبال می بینند و شادی زاید الوصفی به نمایش می گذارند.
در این مراکز ایرانی ها نیز حضوری فعال و گسترده دارند، رقص های محلی برگزار می شود و سرودهای ایرانی- اسلامی و موسیقی های ایرانی در این جمع ها نواخته می شود. هم ایرانی های مقیم خارج از کشور و هم خارجی ها به این نوع شادی ایرانی بسیار توجه دارند و شگفت زده می شوند.
در گروههای ایرانی خانواده ها، دختران، پسران و زنان و مردان با پوشیدن لباس های تیم ملی فوتبال ایران شادی های پر حرارتی را به نمایش می گذارند و فرهنگ اقوام ایرانی جایگاه ویژه ای در این نمایش ها و شادی ها دارد‌.
کاروان خانواده شهدا جامعه فوتبال متشکل از باشگاه ورزشی چوار ایلام که 10 شهید در دوران دفاع مقدس در زمین فوتبال حین مسابقه با بمبباران هواپیماهای دشمن بعثی تقدیم کردند، در کنار خانواده شهید مهدی رضایی مجد، کاپیتان تیم ملی فوتبال جوانان ایران و عضو تیم پرسپولیس تهران به معرفی این شهدا میان خارجی های ایراندوست و ایرانیان مقیم خارج از کشور اقدام می کنند و بروشور و عکسهای شهدا را میان حاضران پخش می کنند.
و اما امشب در کازان ارنا استادیوم شهر کازان روسیه مردان ما با تمام وجود برای خلق یک شگفتی پای به نبرد برابر اسپانیا قهرمان پیشین جهان و اروپا می گذارند.
به امید پیروزی های بیشتر تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی روسیه 2018 .
* خبرنگار ایرنا
اجتمام . 1095

نظر شما