شناسهٔ خبر: 26227949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -
   محاکمه قاتل زنان
رشت‌– خبرنگار کیهان‌: رئیس‌کل دادگستری استان گیلان گفت : اولین جلسه دادگاه علنی رسیدگی فوق‌العاده به اتهامات یک زوج به نام‌های «ف.ن» و «ل.گ» 41 و 40 ساله با اتهامات مباشرت و معاونت در قتل هشت زن در شعبه دادگاه کیفری یک دادگستری گیلان برگزار شد.
احمد سیاوش پور با بیان اینکه براساس کیفرخواست صادره از سوی دادستانی، مرد به مباشرت در هشت فقره قتل عمد زن مسلمان و جنایت بر میت شش فقره از طریق مثله نمودن اجساد متهم است، تصریح کرد: این مرد پس از ارتکاب به قتل طلاجات مقتولین را به سرقت برده است.
وی تاریخ وقوع اولین قتل را سال 85 ذکر کرد و گفت: متهمین در اوایل سال 96 به دام قانون افتادند.
این مقام ارشد قضایی با ‌اشاره به اتهامات زن خاطرنشان کرد: همسر مرد متهم به قتل به معاونت در یک فقره قتل و تسهیل وقوع جرم و مباشرت در چهار فقره قبول و فروش طلاجات مسروقه و همچنین مساعدت در خلاصی متهم «ف.ن» از محاکمه و مجازات از طریق مخفی نمودن ادله متهم می‌باشد.
کشف هروئین
همدان‌– خبرنگار کیهان‌: رئیس ‌پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان از کشف هرویین در استان همدان خبر داد.
سرهنگ هادی قزوینه گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی چند ماهه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بر روی یک باند قاچاق مواد مخدر مشخص شد، قاچاقچیان قصد انتقال محموله سنگین مواد مخدر از استان‌های مرکزی به استان همدان و توزیع آن را دارند.
وی افزود: در یک عملیات ضربتی خودرو سواری متهمان در ورودی استان همدان متوقف و مقدار 14 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین کشف و دو متهم نیز دستگیر شدند.
تصادف منجر به مرگ
تبریز‌– خبرنگار کیهان‌: بر اثر برخورد یک دستگاه پژو با تریلر در اتوبان پیامبر اعظم(ص) زن و شوهر جوان جان خود را از دست دادند.
رئیس‌مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: در حادثه رانندگی در اتوبان پیامبر اعظم، نزدیک دادلو دو نفر از سرنشینان پژو که زن و مرد حدودا ۴۰ ساله بودند در دم جان باختند. وضعیت کودک این خانواده که به مرکز درمانی انتقال یافته، طبق اعلام کارشناسان اعزامی اورژانس میانه وخیم گزارش شده است.
قاچاق کولر
اهواز‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف انبار بزرگ کولرهای قاچاق در شهرستان اهواز خبر داد.
سرتیپ «حیدر عباس زاده» گفت: پلیس آگاهی شهرستان اهواز با انجام اقدامات اطلاعاتی و شبانه‌روزی انبار بزرگ دپو کولر قاچاق را شناسایی که در بازرسی از آن، چهار هزار و 874 دستگاه انواع کولر فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف کردند.
وی با ‌اشاره به پلمب انبار مذکور و دستگیری یک قاچاقچی اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی کولرهای قاچاق مکشوفه را 150 میلیارد ریال برآورد کردند.
واژگونی خودرو
زاهدان‌– خبرنگار کیهان‌: بر اثر واژگوني يك دستگاه سواري پژو در محور «‌ايرانشهر- بم» يک نفر کشته و سه نفر مجروح شدند.
سرهنگ «يداله ستوده» گفت: در اين حادثه، يك دستگاه سواري پژو به علت عدم توجه به جلو از جاده خارج و واژگون شد كه به علت شدت ضربه وارده يک نفردر محل فوت و دو سرنشين ديگر و راننده مجروح كه به مركز امدادي انتقال داده شدند.
  کشف مواد مخدر
سرویس شهرستان‌ها‌: جانشین فرماندهی انتظامی استان قم از کشف حدود 430 کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری 4 قاچاقچی طی دو عملیات پلیسی در این استان خبر داد.
سرهنگ «صیاد درویشی» ، اظهار داشت: پلیس در عملیات نخست 187 کیلو  و100 تریاک در قالب 22 بسته و در عملیات دوم 190 کیلو و 840 گرم حشیش و 50 کیلو و 650 گرم تریاک کشف کردند.
وی اضافه کرد‌: سوداگران مرگ قصد داشتند محموله مواد مخدر را توسط يک دستگاه «پژو 405» از یکی از استان‌های جنوبی کشور به پایتخت منتقل و از استان قم عبور کنند که خوشبختانه ناموفق ماندند.
تصادف مرگبار
خرم‌آباد - ایرنا‌: مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان گفت: بر اثر برخورد سه دستگاه خودرو در جاده پلدختر – خرم‌آباد دو نفر جان خود را ازدست دادند و 16 نفر مجروح شدند.
حسین علی رفایی افزود: یک دستگاه مینی بوس که از پلدختر به سمت خرم‌آباد در حرکت بود با یک دستگاه کامیونت ایسوزو و یک دستگاه وانت پیکان که در جهت مخالف در حرکت بود در 65 کیلومتری پلدختر در پیچ روستای قالبی سفلی ویسیان برخورد کرد.
وی افزود: در اثر این حادثه تاکنون راننده مینی‌بوس و یکی از سرنشینان کامیونت ایسوزو کشته شده و 16 نفر نیزمجروح شده‌اند.
جاعل اسکناس
رشت- خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی رشت با‌ اشاره به کشف اسکناس تقلبی در این شهرستان خبرداد.
سرهنگ علی رمضانی با بیان اینکه ماموران پلیس پس از تعقیب سرنخ‌ها، توزیع‌کننده اسکناس‌های جعلی را شناسایی و فرد مورد نظر را در منزلش دستگیر کردند، خاطرنشان کرد: در بازرسی از منزل متهم  ۴۰۰ میلیون ریال اسکناس جعلی کشف کردند.
سارقان مامور نما
 چناران‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی شهرستان چناران از انهدام باند سارقان مامورنما و کشف شش فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ برات اویسی گفت‌: در این راستا دو دستگاه خودرو سواری‌، یک قبضه کلت تقلبی، یک رشته دستبند، دو دستگاه بیسیم، یک قبضه چاقو، یک تیغه شمشیر، مقداری مواد مخدر و آلات استعمال مواد از مخفیگاه متهمان کشف شد.
دستگیری قاتل
اهواز – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی استان خوزستان از شناسایی و دستگیری قاتلان پسربچه سربندری که جسد سوخته‌اش در شهرستان خرمشهر کشف شد، خبر داد.
سرتیپ حیدر عباس‌زاده گفت‌: قاتلین که هر دو زن می‌باشند‌، با یک دستگاه خودروی ۴۰۵ در حال خروج از پارکینگ با مقتول که پسربچه هفت ساله‌ای بود تصادف می‌کنند و پس از تصادف همراه با زن دیگری مقتول را در صندوق عقب خودرو گذاشته و به سمت شهرستان خرمشهر انتقال می‌دهند و سپس برای گمراهی پلیس با کمال تاسف اقدام به آتش زدن جسد با بنزین می‌کنند، با اعترافات متهمان همراه با پرونده متشکله جهت رسیدگی تحویل مرجع قضائی شدند.

نظر شما