شناسهٔ خبر: 26227876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران:

شورای دانش آموزی چتر حمایتی برای آموزش و پرورش است /لزوم یادگیری مهارت آموزی همراه با دانش نظری

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: شورای دانش‌آموزی به عنوان چتر حمایتی، مشورتی و اجرایی در کنار مدیر مدرسه، رئیس اداره آموزش و پرورش، مدیر و وزیر آموزش و پرورش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از ساری،اسفندیار نظری عصر امروز در نخستین نشست نهمین دوره مجلس و بیستمین دوره شورای دانش‌آموزی مازندران که با حضور دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ،ضمن تأکید بر اینکه مسیر اصلاح و توسعه کشور از آموزش و‌ پرورش می‌گذرد، اظهار داشت: وظیفه آموزش و پرورش ایجاد رفتار مطلوب در دانش‌آموزان، انتقال فرهنگ از نسل گذشته به نسل جدید و تربیت نیروی انسانی ماهر برای جامعه است.

وی با اشاره به شعار پروژه مهر ۹۷ با عنوان «مدرسه‌محوری، مهارت‌آموزی و توسعه مشارکت‌ها» افزود: شورای دانش‌آموزی به عنوان چتر حمایتی، مشورتی و اجرایی در کنار مدیر مدرسه، رئیس اداره آموزش و پرورش، مدیر و وزیر آموزش و پرورش است.

نظری تأکید کرد: آموزش و پرورش باید به بحث مهارت‌آموزی در کنار دانش نظری نیز بپردازد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران، ظرفیت شورا و مجلس دانش‌آموزی در سازمان دانش‌آموزی را جایگاه مناسب مهارت ارتباطی و حرفه‌آموزی برشمرد و گفت: تلاش آموزش و پرورش باید به سمت حذف روحیه حافظه‌محوری و توجه به پژوهش و تحقق رود.

نظری خواستار تقویت حضور دانش‌آموزان در فعالیت‌های گروهی شوراهای دانش‌آموزی شد و‌ تأکید کرد: فعالیت‌های گروهی دانش‌آموزان به ارتقای مهارت‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و غیره خواهد شد.

محمد شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران نیز با تأکید بر اینکه دموکراسی برآیند آزادی انسان‌هاست، اظهار داشت: تلاش اعضای شورا و مجلس دانش‌آموزی ابتدا بر این باشد که سایر دانش‌آموزان سطح مدارس استان آن‌ها را به عنوان نماینده یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و دو هزار و ۸۰۰ عضو شورا بشناسند.

وی افزود: اعضای شورا و مجلس پیگیر مطالبات خود و حقوق به حق دانش‌آموزان باشند.

شعبانی با تأکید بر اینکه مطالبات دانش‌آموزان نباید آرمانی باشد و لازم است که قابل دستیابی باشد، تصریح کرد: مطالبات معقول نشان از نمایندگان شایسته دارد تا هشداری باشد برای مسئولان آموزش و پرورش که مطمئن باشند دانش‌آموزان در جایگاه مسئولیت خود، پیگیر مطالباتشان هستند.

 

نظر شما