شناسهٔ خبر: 26227020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در گلستان:

دولت به وعده هایی که به مردم داد، عمل کند/ حواسمان باشد در زمین دشمن بازی نکنیم

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: رئیس جمهور در سفر به گلستان وعده های روشن و صریحی به مردم داد که انتظار ما اینست که به این وعده ها عمل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان، امروز (30 خرداد)  در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیرکشور برگزار شد، گفت: با توجه به گزارش هایی که ارائه  شد به نظر می رسد عزمی برای حل مشکلات پیدا شده است. برای انجام امور عزم بالا و بسیار قوی می خواهد و امیدواریم تحولات مطلوب را با عزم مسئولان رقم بزنیم.

 

وی افزود: در سفر دولت به گلستان، رئیس جمهور چند وعده صریح، روشن و واضح داد. جزیره آشوراده که رئیس جمهور خیلی قاطع به مردم وعده داد که حتما اجرا می شود. زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی شمال استان هم که می تواند تحول بسیار مهمی را در استان ایجاد کند، از دیگر وعده های دولت بود. اگر دولت نمی تواند در این طرح ها سرمایه گذاری کند می تواند از بخش های خصوصی مختلف استفاده کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: راه آهن گرگان- مشهد یکی دیگر از این وعده ها بود که با کمال تأسف هنوز به انجام نرسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: درست است که استاندار درباره آشوراده خیلی زحمت کشیدند و به جاهایی هم رسیده است اما این پروژه ها اگر قرار باشد با بودجه های دولتی کار شود 30 سال طول می کشد و ما نیستیم ببینیم چه از آب در می آید.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: سه رئیس جمهور به این استان آمدند و راه آهن گرگان- اینچه برون را افتتاح کردند، همان زمان مردم خیلی امیدوار شده بودند که این راه آهن برای استان می تواند موثر باشد اما متأسفانه نشد. با اینکه برخی از سرمایه گذاران آمدند و مطمئن هستیم آنان می توانند کار انجام دهند اما متأسفانه بعضی از کسانی که در استان هستند مانع تراشی می کنند و واقعا نمی گذارند.

 

وی در ادامه اشاره ای هم به وضعیت مناطق مرزی استان کرد و گفت: همه مرزهای کشور در شرق و غرب مشکلاتی دارد اما ما در مرزهایمان تاکنون مشکل آنچنانی نداشتیم. اعتقادم اینست که مرزنشینان مان را مرزداران و مرزبانان خود قرار دهیم و آنان را در همانجا تثبیت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: مردم در این مناطق مشکل اقتصادی دارند و با بحران آب مواجه هستند. سدهایی که در بالادست زده شده اترک را خشک کرده و آب باریکه ای هم که به استان می آمد دیگر وارد استان نمی شود و باید برای مرزنشینان با تانکر آب ببرند.

 

وی تأکید کرد: امروز کشور و انقلاب ما در شرایط خوبی از جهات عدیده قرار گرفته و به همین دلیل دشمنان تلاش می کنند این اوضاع را به هم بریزند.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: باید حواسمان باشد تا در این میدان که دشمن طراحی کرده بازی نکنیم. اکنون مقطع بسیار حساس تاریخی است که تاکنون برای کشور پیش نیامده بود. دشمن جایگاه خوبی که ایران در زمینه های مختلف پیدا کرده را خوب فهمیده است.

 

وی افزود: ما در شرایط خاص تاریخی قرار داریم و باید مواظب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم. مردم با هوشمندی و تجربه ای که در چهل سال پیدا کردند و در شرایط گوناگون امتحان دادند، در زمین دشمن بازی نکنند.

 

نظر شما