شناسهٔ خبر: 26226231 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ترامپ دمکرات ها را به کارشکنی در مورد مساله مهاجرت متهم کرد

ایرنا : دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه دمکرات های این کشور را به تلاش برای کارشکنی در مورد سیاست های مهاجرتی متهم کرد و گفت که اعضای این حزب در جهت باز گذاشتن مرزها تلاش می کنند.

صاحب‌خبر -

 ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: اخبار جعلی وقتی از مهاجرت غیرقانونی می گوید، به ایمنی و امنیت کشور ما اشاره ای نمی کند. قوانین مهاجرتی ما، ضعیف ترین و بدترین قوانین در هر کجای دنیاست و دمکرات ها هر کاری انجام می دهند تا این قوانین را تغییر ندهند، کارشکنی می کنند و خواستار مرزهای باز هستند که به منزله جرم و جنایت است.

ترامپ در توئیت دیگری نوشت: تقصیر دمکرات هاست، آنها رای لازم برای تصویب قانون مهاجرتی خوب در اختیار قرار نمی دهند. آنها خواستار مرزهای باز هستند که سبب جنایات هولناکی می شود. جمهوریخواهان امنیت می خواهند. اما من روی چیزی کار می کنم که هرگز پایانی ندارد.

این توئیت ها در حالی منتشر شد که دولت ترامپ به دلیل اعمال سیاست مهاجرتی «تحمل صفر» در مرز آمریکا و مکزیک، با انتقادهای شدیدی رو به رو است.

«جف سشنز» دادستان کل آمریکا پیشتر این سیاست را ارائه داد و از وزارت دادگستری این کشور خواست تا پیگرد جنایی افرادی که قصد عبور غیرقانونی از مرز آمریکا را دارند، در اولویت کاری خود قرار دهد. اجرای این سیاست منجر به جدایی کودکان از خانواده هایشان شده است.

براساس گزارشی که خبرگزاری آسوشیتدپرس پیشتر در ماه جاری منتشر کرد، تقریبا دو هزار کودک در هفته های اخیر از خانواده هایشان جدا شده اند.

نمایندگان دمکرات و جمهوریخواه این سیاست را مورد انتقاد قرار داده و خواستار توقف آن شده اند، این در حالی است که ترامپ بارها دمکرات ها را به خاطر اعمال این سیاست سرزنش کرده است.

در همین حال، قرار است مجلس نمایندگان آمریکا فردا (پنجشنبه) دو بخش متفاوت قانون مهاجرت را به رای گذارد. ترامپ گفته است که از نمایندگان جمهوریخواه این مجلس حمایت می کند.

در این میان، نمایندگان جمهوریخواه مجلس سنا روز سه شنبه از قانونی که به جدایی خانواده ها در مرز آمریکا پایان می دهد، حمایت کردند.

ترامپ به دلیل جدا کردن کودکان مهاجر از والدین شان در مرز آمریکا - مکزیک، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. انتشار ویدیوهایی از کودکان بازداشت شده و حبش شان در قفس و پخش یک نوار صوتی از صدای ناله و زاری کودکان، خشم شدیدی را در داخل و خارج آمریکا رقم زده است. دمکرات ها می گویند ترامپ از کودکان به عنوان گروگان استفاده می کند.

به موجب سیاست تحمل صفر، همه افرادی که به طور غیرقانونی وارد آمریکا می شوند، با اتهام جنایی رو به رو هستند.

 

نظر شما