شناسهٔ خبر: 26223698 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئيس مركز مديريت عملكرد و امور بازرسي وزارت كشور:

ظرفیت های قانونی به درستی شناسائی و مورد استفاده قرار گیرند

رئيس مركز مديريت عملكرد و امور بازرسي وزارت كشور گفت:‌ بايد به منظور رفع چالش‌هاي قانوني ناشي از تشتت، تكثر و تعارض مقررات جاري، پيشنهادات مدون كارشناسي شده، براي تنقيح مقررات و قوانين به دولت و مجلس ارائه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، علی طالبی رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور در چهارمین نشست شورای مدیران مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی که  با حضور مدیران کل بازرسی سازمان های تابعه و استانداری های تهران و البرز  برگزار شد، با اشاره به ضرورت بررسی فرایند ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از فرایند صدور مجوز ساخت و ساز و نظارت پیشینی و پسینی در عملیات شهرسازی، تغییر کاربری اراضی، جابجایی اعتبارات بودجه‌ای، عدم نظارت دقیق بر اجرای آیین نامه معاملاتی شهرداری‌ها، عدم حسابرسی به موقع و دقیق، نحوه نصب و عزل شهرداران و دهیاران توسط شوراهای اسلامی شهر و روستا، فرایندهای غیرالکترونیکی و استانداردسازی نشده و عملکرد کمیسیون های ماده 77 و 100 به عنوان برخی مسائل رایج و مفسده زا در شهرداری ها نام برد.
طالبی تاکید کرد: مسئول مستقیم اصلاح این وضعیت وزارت کشور و به صورت تخصصی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور هستند و برای این منظور نیز باید ضمن پرهیز از سیاه نمایی در وهله نخست، ظرفیت‌های قانونی موجود به درستی شناسایی و مورد استفاده قرار گیرند.
وی افزود: در این زمینه می توان برای نمونه به نقش قانونی وزارت کشور در فرایند انتصاب و نظارت بر عملکرد شهرداران، نقش و جایگاه کمیته های انطباق مصوبات شوراها و توانمندسازی شهرداران و دهیاران اشاره کرد.
وی ادامه داد: در وهله دوم نیز باید به منظور رفع چالش‌های قانونی ناشی از تشتت، تکثر و تعارض مقررات جاری، پیشنهادات مدون کارشناسی شده، برای تنقیح مقررات و قوانین به دولت و مجلس ارائه شود.
رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور همچنین نقش و عملکرد تشکل های مردم نهاد و رسانه ها به ویژه سازمان صدا و سیما برای صیانت از حقوق شهروندی در نظام اداری و آموزش حقوق شهروندان در قانون شهرداری ها و دهیاری ها از طریق صدا و سیما را مهم و کارساز توصیف کرد.

انتهای پیام/

نظر شما