شناسهٔ خبر: 26221109 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شورا بی خبر از اقدامات شهرداری/ نوش دارو بعد از مرگ سهراب می رسد

شورای شهر تهران تصمیم دارد موضوع اخذ وجه در قبال نمایش فوتبال در اماکن عمومی را یک روز قبل از آخرین بازی تیم ملی در جام جهانی بررسی کند.

صاحب‌خبر -

شورا بی خبر از اقدامات شهرداری/ نوش دارو بعد از مرگ سهراب می رسدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با آغاز رقابتهای جام جهانی فوتبال در مسکو، شهرداری تهران اقدام به پخش این رقابتها در برخی از اماکن عمومی و پارکها کرده است .

شهرداری تهران برای پخش مسابقات فوتبال در این اماکن بلیط فروشی نیز می کند. بر اساس گزارش های دریافتی، قیمت بلیط فروشی نیز بسیار گران بوده و از هیچ قانون و منطقی تبعیت نمی کند.

از آنجایی که چنین اقدامی با توجه به بار مالی و کسب درآمد حاصله باید بر اساس ضوابط قانونی و اخذ مجوزهای لازم باشد، متاسفانه هیچیک از مراحل قانونی و ضوابط اداری آن رعایت نشده و این تصمیم کاملا سلیقه ای اخذ و عملیاتی شده است.

نکته تاسف برانگیز اینجاست که در حالی که بر اساس این طرح بازیهای ایران با بلیطهای گران قیمت پخش می شود، شورای شهر نه تنها تصمیم عاجلی در این خصوص اخذ نکرده، بلکه بر اساس گفته علی اعطا سخنگوی شورای شهر بررسی این موضوع تا یکشنبه هفته آینده زمان بر است.

اعطا گفت: در این مدت بررسی می کنیم که آیا شهرداری مجاز به اخذ پول و بلیط فروشی هست و یا اینکه سقفی برای قیمت بلیطها مشخص کنیم .

این اظهارات سخنگوی ورای شهر تهران در حالی است که دیدار تیمهای فوتبال ایران و اسپانیا قرار است امشب برگزار شود و آخرین بازی های ایران در مرحله مقدماتی و گروهی دو شنبه هفته آینده برگزار می شود. در نتیجه می توان گفت نتیجه تصمیم گیریهای با تاخیر شورای شهر هر چه که باشد نوش داروی پس از مرگ سهراب است و آنچه اتفاق می افتد تضییع حقوق شهروندان است .

تصمیمات دیر هنگام و بلا اثر شورا در این خصوص می تواند علاوه بر ضرر زیان به شهروندان، یادآور این نکته باشد که شهرداری می تواند با اخذ تصمیماتی اینچنین و خارج از ضابطه شورای شهر را در موضع انفعال قرار دهد.

در همین حال ذکر این نکته نیز ضروری است که چنانچه به تشخیص شورای شهر بلیط فروشی برای این بازی ها غیر قانونی و خلاف مقررات باشد ضرر و زیان مردم و علاقه مندان به فوتبال چگونه و از چه طریقی جبران خواهد شد؟

هر چند وقتی شورا در مقابل عمل انجام شده قرار بگیرد، چاره ای جز تائید آن نخواهد داشت و این روند می تواند سرآغاز رویه نامیمونی برای اقدامات خودسرانه و خارج از ضوابط شهرداری باشد .

انتهای پیام/

نظر شما