شناسهٔ خبر: 26219413 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

دکتر هاشمی در همایش بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی:

شبکه «اساتید انقلابی» در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد می‌شود

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بسیج اساتید باید تا پایان سال شبکه اساتید انقلابی را تکمیل و کانون های بسیج اساتید را در واحدهای دانشگاهی راه اندازی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در همایش بسیج اساتید این دانشگاه که امروز در سازمان مرکزی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر چمران، گفت: فلسفه نامگذاری روز بسیج اساتید به نام شهید بزرگوار دکتر چمران به خاطر ویژگی های برجسته نهفته در این عالمِ و عارفِ مجاهد بود که در عرصه علم سکاندار و نام آور و در عرصه جهاد و مبارزه، فرمانده قابلی بود.

وی تأکید کرد: بسیج اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی تلاش می کند تا منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت انسانهایی در تراز شهید چمران تحقق یابد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: از ابتدای تأسیس بسیج اساتید در کشور، اگر ساختار بسیج در دانشگاه آزاد اسلامی بود، تحت عنوان محل استقرار و مکان فعالیت، کمتر دیده شده و جایی برای حضور بسیج اساتید وجود نداشته، اما به برکت تحول انقلابی در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی این اتفاق مهم در دانشگاه آزاد اسلامی رخ داد و از این جهت خدا را شاکر هستیم.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در چهار ماه اخیر در بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ایجاد ساختار و سازمان کار بسیج، تشکیل شورای مرکزی بسیج اساتید و هیأت اندیشه ورز بسیج اساتید، برگزاری دیدارهای صمیمانه در حمایت از مجموعه ها، سازمانها و ملت های مظلوم و صدور چندین بیانیه حمایتی که اولین بیانیه عدالت خواه در حمایت از تحولات انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی بود، از جمله فعالیتهای صورت گرفته است.

دکتر هاشمی امکان سنجی وضعیت کانون های بسیج اساتید، شناسایی و ایجاد شبکه ای از اساتید انقلابی، پیگیری و برنامه ریزی جهت برگزاری کرسی های نظریه پردازی، هم افزایی با اقشار مختلف بسیج، نهادهای انقلابی و معاونت های فرهنگی و ارتباط مستمر با کانون های بسیج اساتید را از دیگر فعالیت های بسیج اساتید در چهار ماه اخیر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اولین کرسی نظریه پردازی به مناسبت بزرگداشت شهدای هفتم تیر با موضوع "دشمن شناسی و نفوذ و حقوق بشر آمریکایی" در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود، گفت: برگزاری کرسی های آزاداندیشی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است که بسیج اساتید به دنبال تحقق آن است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دیدار با علما و مراجع عظام تقلید، سخنرانی مسئولان بسیج اساتید پیش از خطبه های نمازجمعه به منظور تبیین برنامه های بسیج، ظرفیتهای دانشگاه آزاد اسلامی و رسالت بسیج، راه اندازی سایت بسیج اساتید و اندیشکده ها از برنامه های گرامیداشت روز بسیج اساتید است.

رویکرد جدید بسیج اساتید،حل مسائل است

دکتر هاشمی با تأکید بر اینکه رویکرد جدید در بسیج اساتید، رویکرد حل مسائل است، خاطرنشان کرد: بسیج اساتید با بهره گیری از توان و پتانسیل عظیم دانشگاه آزاد اسلامی سعی دارد مشکلات و مسائل جامعه را برطرف کند.

وی با بیان اینکه بسیج اساتید باید تا پایان سال شبکه اساتید انقلابی را تکمیل و کانون های بسیج اساتید را در واحدهای دانشگاهی راه اندازی کند، افزود: همچنین باید برای ورود به مسائل و مشکلات اجتماعی جامعه که دغدغه مقام معظم رهبری نیز هست، امکان سنجی کند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: همه افرادی که به صورت سازماندهی شده یا غیرسازماندهی شده درصدد فتنه گری در دانشگاه آزاد اسلامی هستند، بدانند با وجود مدیران و مسئولان انقلابی در این دانشگاه خواب آنها هیچ گاه تعبیر نخواهد شد.

دکتر هاشمی در پایان گفت: از حمایت ها و تلاش های دکتر ولایتی، دکتر فرهاد رهبر و سایر مدیران در راستای تحکیم و تقویت بسیج اساتید تشکر می کنم.

نظر شما