شناسهٔ خبر: 26213027 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اکران مستند سینمایی به کارگردانی امید عبدالهی

سفر سهراب همزمان با تولد فیلمساز فقید ایران

همزمان با سالروز تولد ۷۴ سالگی سهراب شهیدثالث فیلمساز فقید ایران، مستند سینمایی «سفر سهراب» به تهیه کنندگی و کارگردانی امید عبدالهی روی پرده می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ همزمان با زادروز ۷۴ سالگی سهراب شهیدثالث فیلم‌ساز فقید ایران، مستند سینمایی «سفر سهراب» که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران می شود.

قرار است برای نخستین بار چهار اثر آلمانی زبان و شاخص این فیلم‌ساز به همراه فیلم «یک اتفاق ساده» در قالب هفته های فیلم در تهران و دیگر شهرهای کشور روی پرده برود.

مستند «سفر سهراب» پرتره ای درباره سهراب شهیدثالث به عنوان یکی از موثرترین آغازگران سینمای نوین ایران است که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده و مهمترین مقاطع کار و زندگی این کارگردان، یعنی زمانی را که موفق به ساخت ۲ فیلم «یک اتفاق ساده» و «طبیعت بی جان» شد به تصویر می کشد. نخستین نمایش رسمی این مستند در دهمین جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» بوده است و از سوی هیات داوران این جشنواره به عنوان یکی از نامزدهای دریافت تندیس «هنر و تجربه» برای بهترین فیلم مستند معرفی شد.

آئین افتتاحیه فیلم «سفر سهراب» در تاریخ ۶ تیرماه، ساعت ۱۸ و در موزه سینما برپا می شود. در این مراسم جمعی از اهالی سینما و فرهنگ ایران درباره سینمای شهیدثالث صحبت می کنند و در ادامه عوامل مستند «سفر سهراب» درباره روند ساخته شدن این فیلم توضیح می دهند.

فیلم های بلند «درخت بید»، «آخرین تابستان گرابه»، «فرزند خوانده ویرانگر» و «هانس، جوانی از آلمان» چهار اثر آلمانی سهراب شهیدثالث هستند که قرار است با زیرنویس فارسی به نمایش گذاشته شوند.

امید عبدالهی علاوه بر کارگردانی، پژوهش و تدوین فیلم «سفر سهراب» را هم به عهده داشته است. دیگر عوامل این فیلم عبارتند از رضا تیموری: تصویربردار، مهدی احمدی: گوینده گفتار متن، حسن شبانکاره: طراحی و ترکیب صدا، امیر بیات: آهنگساز، میثم عباسی: دستیار کارگردان و مدیر تولید، لیلا قدرت الهی: عکاس و پریسا ساسانی: مدیر روابط عمومی، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

 

 

نظر شما