شناسهٔ خبر: 26208965 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

در پاسخ به فارس اعلام شد

تکمیل خط ریلی حومه‌ای تهران - کرج تا دو ماه آینده/ هدف‌گذاری خرید هزار واگن باری

مدیرعامل شرکت ساختمان و تأسیسات راه‌آهن پیشرفت چهار خطه حومه‌ای تهران - کرج را ۸۷ درصد ارزیابی کرد و گفت: در حال مذاکره برای خرید هزار دستگاه واگن باری تولید داخل هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ابراهیم محمدیان بعدازظهر امروز در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در شرکت ساختمان و تأسیسات راه آهن (بالاست) تلاش کردیم، کارهای جدیدی به سبد درآمدی و بازرگانی اضافه شود.

وی با اشاره به اجرای 40 پروژه ریلی و عمرانی در دست اجرا توسط بالاست گفت: در حال حاضر راه آهن میانه - تبریز در بخش های زیرسازی و روسازی به طول 142 کیلومتر در حال اجراست که تجهیزات لازم برای اجرا تأمین شده و پیشرفت مناسبی دارد. 

مدیرعامل شرکت ساختمان و تأسیسات راه آهن با بیان اینکه تاکنون هزار بند جوشکاری در پروژه راه آهن میانه - تبریز انجام شده است، گفت: ریل گذاری پروژه به اتمام رسیده است و تلاش می کنیم با استفاده از دستگاه جوش نوین سرعت جوش را در این پروژه ارتقا دهیم؛ زیرسازی پروژه 96 درصد و روسازی 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

محمدیان همچنین به اجرای پروژه چهار خطه قطار حومه ای تهران - کرج اشاره کرد و گفت: دو خط در این پروژه در حال احداث است که سوزن های چهارخطه ورودی به ایستگاه نیک پسندی نیز نصب شد، البته بخشی از پروژه نیاز به تملک اراضی داشت.

وی گفت: پیشرفت چهار خطه ای حومه ای تهران - کرج 87 درصد ارزیابی می شود و تا دو ماه آینده به اتمام می رسد. 

مدیرعامل شرکت ساختمان و تأسیسات راه آهن اجرای پروژه راه آهن شمع تیغ در مرز افغانستان را از دیگر پروژه های شرکت ساختمان و تأسیسات راه آهن عنوان کرد و گفت: اجرای راه آهن خواف - هرات هم در دست تکمیل داریم؛ با همکاری شرکت ایتالیایی زیرکوب تأمین شد و پروژه سرعت گرفت.

وی پیشرفت راه آهن خواف - هرات را ارزیابی کرد. 

محمدیان با تأکید بر اینکه رویکرد ما در اداره شرکت اتکا به اقتصاد مقاومتی طبق فرامین مقام معظم رهبری است، گفت: مصادیق درون زایی اقتصاد مقاومتی شرکت های پیمانکار داخلی هستند که مصداق همت جهادی محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت ساختمان و تأسیسات راه آهن (بالاست)، اظهار داشت: امروز دانش تولید سوزن ریل را در کشور داریم که تولید آن هم انجام شد همچنین تولید ریل ملی هم در داخل توسط متخصصان داخلی انجام گرفت و بدین ترتیب در بخش ریلی درون زایی اقتصاد دنبال می شود.

وی بیان کرد: در حوزه بالاست 15 معدن فعال در کشور داریم که حق مالکانه پرداخت می کنیم. همچنین در حال مذاکره با سه معدن خصوصی هستیم. 

محمدیان ادامه داد: 420 واگن آماده به کار برای حمل بالاست داریم، 50 واگن هم در اختیار حمل بار راه آهن از معدن سنگال به بندرعباس است. 

مدیرعامل شرکت ساختمان و تأسیسات راه آهن با تأکید بر اینکه آماده همکاری با استارت آپ ها برای ارتقای بهره وری ریلی هستیم، گفت: حل مشکل بهره وری کلید شکوفایی حمل ونقل ریلی در کشور است که این نیاز به کمک استارت آپ ها و همچنین نگاه تیزبینانه رسانه محقق می شود.

وی ادامه داد: در دو ماه گذشته در مناقصات بین المللی قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان برای اجرای پروژه هایشان شرکت کردیم. 

محمدیان با بیان اینکه در حال مذاکره برای خرید واگن تولید داخل هستیم، گفت: هدف گذاری اول ما در توسعه ناوگان خرید هزار دستگاه واگن است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما