شناسهٔ خبر: 26206670 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

حفاظت از میراث مکتوب نیازمند استمرار است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حفظ میراث مکتوب و تعالی نسخ خطی تاکید کرد و گفت: موسسه پژوهشی میراث مکتوب در این زمینه تلاش های بسیاری داشته و باید نسبت به ادامه این مسیر استمرار داشته باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سیدعباس صالحی گفت: اهمیت و جایگاه میراث مکتوب و نسخ خطی کشورمان بر کسی پوشیده نیست بنابراین باید نسبت به حفظ آن اهتمام داشته باشیم.
صالحی همچنین بر شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای داخلی و خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و گفت: در داخل وزارتخانه می توان از ظرفیت های معاونت امور فرهنگی، نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کمک گرفت و در بحث های نظری، اجرایی و کارکردی با موسسه پژوهشی میراث مکتوب همکاری های مشترک داشت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر بهره گیری موسسه پژوهشی میراث مکتوب از ظرفیت های کتابخانه ملی و سازمان های اوقاف و امور خیریه، خبرگزاری جمهوری اسلامی، در راستای ارتقا و حفظ میراث مکتوب و نسخ خطی تاکید کرد.

صالحی تصریح کرد: ارتباط با انجمن ها و شخصیت های ایران شناسی در خارج از کشور نیز می تواند به اهداف موسسه پژوهشی میراث مکتوب در راستای تعالی نسخ خطی و میراث مکتوب با نگاه فرهنگی و اقتصادی نقش به سزایی داشته باشد.
براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ابتدای این نشست اکبر ایرانی مدیرعامل موسسه پژوهشی میراث مکتوب گزارشی از عملکرد فرهنگی و اقتصادی این مرکز ارائه داد.

نظر شما