شناسهٔ خبر: 26203857 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یونیسف با اشاره به سیاست ترامپ درقبال مهاجران:

شاهد تراژدی اسف بار در آمریکا هستیم

تهران -ایرنا-سخنگوی ­صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) سه شنبه از سیاست دولت آمریکا مبنی بر جداکردن کودکان مهاجر از والدینشان به شدت انتقاد کرد و گفت: این روزها شاهد یک تراژدی اسف بار در آمریکا هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از نیویورک، 'کریستوف بولراک' گفت: 'کودکان نباید به خاطر تصمیم هایی که والدینشان می گیرند، مجازات شوند. این روزها شاهد یک تراژدی اسف بار در آمریکا هستیم. کودکان که برخی از آنها حتی نوزاد هستند از والدینشان که قصد پناه گرفتن در آمریکا را دارند، جدا می شوند.
وی افزود: این موضوع واقعا قلب انسان را به درد می آورد. ما قبل از آنکه فکر کنیم که این کودکان از کجا آمده اند و والدینشان چه کسانی هستند، باید به این فکر کنیم که آنها کودک هستند.
وی ادامه داد: مهاجرانی که در آمریکا این گونه با آنها رفتار می شوند، بیش از هر چیز انسان هستند. آنها به آمریکا پناه برده اند چرا که جز این راهی نداشتند.
سخنگوی یونیسف ادامه داد: در حقیقت آنچه که اکنون من می گویم، بیانیه ای از سوی 'هنریتا فور' مدیر اجرایی یونیسف در مورد وضعیت کودکان و خانواده های مهاجر در آمریکا است. امیدوارم منافع کودکان مهاجر و پناه جو در اجرای رویه های پناه جویی و قوانین در اولویت قرار گیرد.
در همین ارتباط، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز امروز (سه شنبه)، با اشاره به سیاست های ضدمهاجرتی دولت ترامپ در آمریکا، مهاجرت را پدیده ای اجتناب ناپذیر و ضروری دانست.
به گزارش ایرنا، دولت ترامپ با سیاست «تحمل صفر» تصمیم گرفته با همه مهاجران غیرقانونی بدون استثنا برخورد قضایی کند و در نتیجه این سیاست، کودکان آن ها تا زمانی که تکلیف والدین مشخص نشود از آنان جدا می شوند.
آمار وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان می دهد که ماموران مرزی این کشور طی 6 هفته گذشته نزدیک به 2 هزار کودک را از والدین مهاجرشان جدا کرده و با نگه داری آن ها در اردوگاه های جداگانه، به پدر و مادر آنها فشار وارد می کند.
مقام های کاخ سفید درحالی از این سیاست به عنوان مانعی برای مهاجرت غیرقانونی دفاع می کنند که ترامپ برای فرار از انتقادها، دمکرات ها را مقصر این وضعیت می داند.
دمکرات ها معتقدند که دولت ترامپ از کودکان مهاجران غیرقانونی به عنوان گروگان هایی برای تحمیل سیاست های مهاجرتی خود و تصویب قانون جدید که شامل دیوار مرزی با مکزیک نیز می شود، استفاده می کند.
«ملانیا ترامپ» همسر رئیس جمهوری آمریکا نیز جزو منتقدان این سیاست دولت است. سخنگوی همسر ترامپ یکشنبه به شبکه خبری «سی ان ان« گفت که وی از دیدن جدایی کودکان از والدینشان احساس انزجار می کند.
مسئله مهاجرت بارها منجر به تعطیلی دولت آمریکا به سبب گروکشی های سیاسی و عدم توافق احزاب بر سر طرح بودجه سالیانه شده است.
به نظر می رسد تا مشخص شدن تکلیف طرح مهاجرتی آمریکا، کودکان قربانی سیاست سرکوبی هستند که از آوریل (فروردین) همزمان با مطرح شدن طرح سیاست 'تحمل صفر' در آمریکا آغاز شده است.
شبک**اروپام**9041**1392

نظر شما