شناسهٔ خبر: 26203563 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مجلس و دولت برای بررسی وضعیت مسکن "کمیته ویژه" تشکیل داد

منبع: تسنیم

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از تشکیل کمیته ویژه برای بررسی وضعیت مسکن در این کمیسیون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه وضعیت و نوسانات این روزهای بازار مسکن با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بررسی شد.

وی با بیان اینکه آخوندی در این جلسه اعلام کرد طی چهار سال گذشته موفق به احداث 118  هزار واحد مسکن اجتماعی از طریق سازمان زمین و مسکن، سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان شده است، ادامه داد: طبق گزارش آخوندی، نرخ رشد مسکن در دولت فعلی مطابق با نرخ رشد تورم پیش رفته است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با تاکید براینکه  نظر مسئولان وزارت راه و شهرسازی درباره افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر این بود که از سه منظر این موضوع قابل بررسی است، افزود: از  نظر آخوندی، منظر اول بحث اقتصاد کلان کشور، منظر دوم نوسانات موجود در بازار ارز و  منظر سوم بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه آخوندی در جلسه امروز کمیسیون اعلام کرد برای عرضه و تقاضای مسکن برنامه دارد، تصریح کرد:برنامه وزارت راه و شهرسازی در راستای توانمند کردن قشار متوسط و رو به پایین جامعه برای خرید مسکن از طریق بازآفرینی بافت‌های فرسوده و  سپرده‌گذاری و دریافت وام کم بهره است.

بدری از تشکیل کمیته‌ای ویژه با حضور برخی از اعضای کمیسیون عمران، معاونان وزارت راه و شهرسازی و معاونان سازمان برنامه و بودجه برای بررسی وضعیت بازار مسکن خبر داد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس  با بیان اینکه در جلسه امروز سوال نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه  از عباس آخوندی مطرح شد، گفت: سوال نماینده ارومیه نیز درباره  وضعیت بازار مسکن بود که قرار شد وزیر راه و شهرسازی طی یکی دو هفته آینده بررسی‌های بیشتری در خصوص ابعاد سوال وی  داشته و گزارش خود را به قاضی‌پور اعلام کند.

نظر شما