شناسهٔ خبر: 26202923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

7500هکتار نهالکاری و احیای مناطق بیابانی در خراسان شمالی

خبرگزاری صداوسیما

جمعی از مسئولان استان و شهرستان اسفراین، مردم و نمایندگان سازمان های مردم نهاد با شرکت در مراسم کویرنوردی، از تعدادی از طرح های احیا و اصلاح و انرژی های نو بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی به مناسبت روز ملی مقابله با بیابان زایی، جمعی از مسئولان استان و شهرستان 7500هکتار نهالکاری و احیای مناطق بیابانی در خراسان شمالیاسفراین، مردم و نمایندگان سازمان های مردم نهاد با شرکت در مراسم کویرنوردی از تعدادی از طرح های احیا و اصلاح و انرژی های نو بازدید کردند.

فرماندار اسفراین در بازدید از طرح بین المللی تعمیم ترسیب کربن در جمع مردم روستای چهل دختران گفت: در جلسه کمیته برنامه ریزی سال گذشته مبلغ 400 میلیون تومان برای اجرای این طرح تصویب شد که قطعا با توجه به پیشرفت طرح، امسال نیز اعتبارات لازم در خصوص اجرای آن اختصاص خواهد گرفت.
جواد نوروزی بر اعتماد سازی و جلب مشارکت اجتماعی برای حفاظت از این طرح و در نتیجه جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی خصوصا مهاجرت و حاشیه نشینی تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه برخی از مناطق شهرستان، مستعد کانون ریزگردها هستند، مشارکت مردم و برخی سازمان ها به ویژه سازمان های مردم نهاد در حوزه عمرانی و آموزشی، از راهکارهای مهار این پدیده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز با اشاره به روز مقابله با بیابان زایی با شعار"سرزمین ما ارزشمند است؛ برای حفظ ایران باید سرمایه گذاری کنیم" گفت: استان خراسان شمالی حدود 180 هزار هکتار بیابان دارد که حدود 90هزار هکتار آن کانون بحران است که یکی از این کانون های بحرانی در منطقه اسفراین قرار دارد.
حسن وحید افزود: از ابتدای تشکیل استان تاکنون، حدود 7500هکتار نهالکاری و احیای مناطق بیابانی انجام شد و با افزایش اعتباراتی که دولت به این بخش داد، پارسال حدود 1700 هکتار برنامه احیاء و نهالکاری اجرا کردیم.
وی به مشارکت اجتماعی مردم در تشکیل صندوق های خرد اعتباری اشاره کرد و گفت: از سال 93 تاکنون، حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان تسهیلات بانکی برای معیشت و اشتغال در اختیار مردم این مناطق قرار داده و با استفاده از منابع مختلف، در این مناطق 130 شغل دائم و موقت ایجاد شد.
سپس از طرح های احیا و اصلاح نهالکاری به مساحت 400 هکتار، مدیریت رواناب به همراه بذرکاری به مساحت 20 هکتار و طرح پنل های خورشیدی و آبگرمکن های خورشیدی در منطقه روستای چهل دختران بازدید شد.

7500هکتار نهالکاری و احیای مناطق بیابانی در خراسان شمالی 7500هکتار نهالکاری و احیای مناطق بیابانی در خراسان شمالی 7500هکتار نهالکاری و احیای مناطق بیابانی در خراسان شمالی 7500هکتار نهالکاری و احیای مناطق بیابانی در خراسان شمالی

نظر شما