شناسهٔ خبر: 26201108 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس:

مبارزه با مواد مخدر بدون مشارکت مردم ممکن نیست

شیراز- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: بر این باوریم که نتیجه بخش بودن فعالیت های مبارزه با مواد مخدر و موفقیت در این زمینه بدون مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد، ممکن نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد رضا ابراهیمی، سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: به دلیل اهمیت این مشارکت، موضوع برگزاری برنامه های مبارزه با مواد مخدر را از سوی سازمان ها و تشکل های مردم نهاد با جدیت دنبال خواهیم کرد.
وی، بر ضرورت عزم ملی برای مقابله با مواد مخدر تاکید و اظهار کرد: بی شک فعالیت های پیشگیرانه مهمترین اقدام برای مبارزه با مواد افیونی است.
ابراهیمی ادامه داد: در بحث مقابله با مواد مخدر، یکی از برنامه هایی را که در دستور کار قرار داده ایم، ضربه زدن به بنیان های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر است چرا که سالانه شاهد چرخش مالی بسیار بالایی در حوزه قاچاق مواد مخدر در سراسر دنیا هستیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با اشاره به نامگذری 26ژوئن (پنجم تیرماه) به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر از سوی سازمان ملل متحد، اظهار داشت: امسال به همین مناسبت برنامه هایی با رویکرد فرهنگی در شیراز و سایر شهرستان های این استان به ویژه مناطق حاشیه نشین برگزار خواهد شد.
ابراهیمی گفت: همچنین برنامه هایی با محوریت اجتماعی شدن موضوع مبارزه با مواد مخدر از یکم تا ششم تیرماه 97 در این استان برگزار می شود.
او اظهار داشت: نواختن نمادین زنگ سلامت در مدارس استان، اجرای طرح هر شهروند یک منجی، برگزاری همایش بزرگ شمیم پاکی با همکاری دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز، برپایی همایش بزرگ زائران حج تمتع با هدف آگاهی بخشی به زئران مبنی بر پرهیز از به همراه بردن داروهای غیرمجاز، برگزاری نمایشگاه بزرگ پیشگیری از مواد مخدر و اجرای تئاترهای خیابانی از جمله برنامه هایی است که برای هفته مبارزه با اعتیاد تدارک دیده شده است.
ابراهیمی بیان کرد: برپایی غرفه های پیشگیری از اعتیاد در خانه های بهداشت و خانه های محله، تشکیل زنجیره انسانی نه به اعتیاد، اجرای پیاده روی بزرگ خانوادگی و غبار روبی گلزار شهدای مبارزه با مواد مخدر از دیگر برنامه هایی است که در طول هفته مبارزه با اعتیاد در فارس برگزار می شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: وظایف تمام دستگاه های اجرایی در حوزه مقابله، پیشگیری، درمان و صیانت از بهبود یافتگان در کتابی با عنوان طرح ملی مبارزه همه جانبه گردآوری شده است.
ابراهیمی بیان داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه و در قالب این طرح ملی، قرار است تا پایان سال 1400 شاهد کاهش 25 درصدی اعتیاد در کشور باشیم.
26 ژوئن که مصادف با پنجم تیرماه است به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده و در ایران سرآغاز هفته ای به همین نام است که تا یازدهم تیر ادامه دارد.
6122 /6118

نظر شما