شناسهٔ خبر: 26200239 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وعده هایی که هرسال تمدید می شود؛

بازدید مسئولان چهار دولت از پروژه نیمه تمام ۲۲ گولان سنندج

سنندج- بازدیدمسئولان از دولت مرحوم آیت الله رفسنجانی تادکتر روحانی ازپروژه نیمه تمام مجموعه ورزشی ۲۲گولان سنندج همچنان ادامه دارد وهمواره وعده افتتاح آن درهفته دولت ودهه فجرداده شده ومی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارمهر، پروژه سالن ۶ هزارنفری مجموعه ورزشی گولان سنندج که کلنگ احداث آن در دوره ریاست جمهوری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بر زمین زده شده است همچنان مورد بازدید مسئولان کشوری واستانی قرار می گیرد تا شاید روزی در دولتی عاقبت روبان افتتاح آن بریده شود.

هر سال در فصل های مختلف جمعی از مسئولان کشوری و استانی از این پروژه نیمه تمام که بیش از دو دهه از آغازعملیات احداث آن می گذرد، بازدید می کنند.

 رد پای مسئولان چهار دولت برروی زمین این مجموعه ورزشی دیده می شود، ردپایی که تنها چیزی که از آن مانده، اخباری است که همواره خبراز افتتاح پروژه را در موعدی داده اند و تاکنون هم وعده هیچ کدام از این مسئولان تحقق نیافته است.

در بازدید مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور از این پروژه که در اردیبهشت ماه امسال  انجام شد، وعده افتتاح این پروژه در هفته دولت امسال داده شد.

این پروژه نیمه تمام امروز سه شنبه میزبان معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار کردستان و جمع دیگری از مسئولان استان بود.

استاندار کردستان در این بازدید با تاکید براینکه باید این پروژه برای هفته دولت آماده شود، گفت: هیچ محلی برای برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان نداریم و اگر ازهر خانواده شهدا یک نفر هم در این مراسم حضور پیدا کند حدود ۶ هزار نفر شرکت کننده خواهیم داشت.

مرادنیا خطاب به نماینده شرکت ساخت و توسعه که امکان بهره برداری از پروژه تا هفته دولت وجود ندارد، عنوان کرد: این توافق یک ماه گذشته این شرکت با ما نیست.

نماینده شرکت ساخت و توسعه  گفت: در حال حاضر در قالب دو قرارداد تکمیل سالن و پوشش سقف برعهده این شرکت است که در خوشبینانه ترین حالت پروژه با توجه به افزایش قیمت های ایجاد شده ۲۰ میلیارد تومان اعتباربرای تکمیل آن نیاز است.

محمد فیض بخش با بیان اینکه از یک ماه گذشته تاکنون مبلغی به پروژه تزریق نشده است، عنوان کرد: بعضی از پروژه ها را می توان بدون پول هم روند اجرای آن را پیش برد ولی این پروژه به مرحله ای رسیده که بدون پول نمی توان آنرا ادامه داد چراکه مرحله  تاسیسات برق و مکانیکی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تنها مسئله ومشکل ما بحث اعتبار است، ادامه داد: حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصد قرارداد ما تاسیات برق و مکانیکی است که باید خریداری شود و نیاز به اعتبار داریم.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور هم در این بازدید با اعلام اینکه ۱۰۰ درصد تخصیص این دوره پروژه داده شده است، گفت: تا اوایل هفته آینده تکلیف این پروژه باید مشخص شود چراکه ما تخصیص ها را پرداخت کرده ایم.

سعید نمکی عنوان کرد: قطعا علت عدم تزریق تخصیص های پرداخت شده به این پروژه را پیگیری خواهیم کرد و اگر مشکل از طرف سازمان باشد آن را  در اسرع وقت برطرف و اگر هم از جانب شرکت ساخت و توسعه هم باشد با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: از آنجا که عمری است کار ساخت و ساز می کنم و وارد هرکارگاهی شوم متوجه خواهم شد که کار در حال اجرا است یانه، براین اساس عملیات اجرای این پروژه در حال حاضر متوقف شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان هم در این بازدید گفت: ما به شدت از شرکت ساخت و توسعه گلایه مندیم و اکنون هم اراده ای در این شرکت در اجرای این پروژه را شاهد نیستیم.

بهرام نصراللهی زاده با بیان اینکه ۶ مرکز استان کشور طرح مجموعه های ورزشی ۶ هزار نفری را دارند، بیان کرد: از منابع استانی سال گذشته همه بدهی های این پروژه به شهرداری را که حدود ۶ میلیارد تومان بود پرداخت کردیم.

نظر شما