شناسهٔ خبر: 26195095 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران مطرح کرد

لزوم اجرای عدالت برای دانشجویان دستگیرشده/ باید در بیان مطالبات اصول و قانون حفظ شود

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفت: به‌نظر‌ می‌رسد دانشجویان دستگیر شده این دانشکده با منافقین یا خارج کشور ارتباطی ندارند، پس لازم است بین این‌ها و کسانی که ارتباطاتی خارجی دارند، فرق گذاشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اعلام حکم اولیه یکی از دانشجویان‌ دانشکده علوم اجتماعی که در‌ جریان اعتراضات دی‌ماه دستگیر شده بود، باعث شد تا تعدادی از دانشجویان این دانشکده دست به برگزاری تجمعات پراکنده‌ای بزنند.

بنابراین گزارش پیش از آن نیز احکام‌ اولیه دو نفر دیگر از دانشجویان اعلام شده بود که واکنش‌هایی این چنینی را در پی داشت و این در حالی است که پرونده بقیه دانشجویانی که در وقایع دی‌ماه سال گذشته دستگیر شده بودند درحال طی روند قضایی است.

 

علیرضا کیا مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در این رابطه به فارس گفت: علام خبر 8 سال حبس برای یکی از دانشجویان در روزهای اخیر برای تشکل‌ها و گروه‌های مختلف دانشجویی بهت آور و سوال برانگیز بود، چرا که درباره این مورد خاص، قبل از برگزاری دادگاه، هم بسیج دانشجویی ‌و هم‌ انجمن اسلامی دانشکده استشهادیه‌ای امضا کردند مبنی بر اینکه ایشان تا پیش از اعتراضات دی ماه فعالیت ساختارشکنانه و همچنین اقدام سیاسی خاصی علیه نظام نداشته است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد:  از روز سه شنبه همه گروه‌های دانشجویی تصمیم گرفتند تا برای تجدیدنظر در احکام صادر شده برای دانشجویان تلاش کنند. از جمله این اقدامات، صحبت کردن با اساتید مختلف برای امضای نامه‌ای جهت عفو دانشجویان یا تخفیف در حکم آن‌ها،‌ جمع شدن در لابی دانشکده و گفت‌وگو و دعوت از اساتید برای شرکت در جمع دانشجویان، جلسات متعدد بین فعالین ‌ و‌ تشکل‌های مختلف برای رسیدن به راه حلی مشترک و اثرگذار بر مسئولان وزارت علوم، دولت و مطالبه پاسخگویی مسئولین این وزارتخانه و‌ دانشگاه و سایر مسئولان مربوطه بود.

وی تاکید کرد: بسیج دانشجویی در قبال احکام صادره برای دانشجویان، از قوه قضاییه و وزارت علوم دو مطالبه دارد، با توجه به اتهامات وارد شده به آن‌ها در احکام و شناخت ما از این دانشجویان، به‌نظر‌ می‌رسد هیچکدام از آنها اتهاماتی مبنی بر ارتباط با منافقین یا خارج از کشور نداشته باشند، پس با توجه به بیانات مقام معظم رهبری لازم است بین این‌ها و کسانی که ارتباطاتی خارجی دارند، فرق گذاشته شود.

کیا تاکید کرد: علت صدور این احکام برای ما سوال برانگیز است و مطالبه ما ورود جدی وزارت علوم و پاسخگویی قوه قضاییه درباره چرایی صدور این احکام سنگین است ضمن آن که‌ تاکید موکد می‌ورزیم طبق بیانات رهبر انقلاب، برخورد عادلانه با متهمان صورت گیرد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: ما خواستار اشد مجازات برای مرتبطین با خارج هستیم ولی برای کسانی که در این دسته نیستند، تا جای امکان خواستار رأفت اسلامی و عفو و تخفیف هستیم؛ که البته بسیج دانشجویی دانشکده در بیانیه های خود بر این مسئله تاکید کرده است.

 

کیا یادآور شد: در ادامه اقدامات دانشجویان و در دومین روز از تجمعات دانشکده، روز گذشته نیز اجتماعی در لابی دانشکده با حضور برخی اساتید و مسئولین دانشکده صورت گرفت که در آن وعده‌هایی برای پیگیری اجرای عدالت در مواجهه با دانشجویان دستگیر شده در وقایع دی‌ماه سال گذشته از طرف مسئول نهاد رهبری در دانشکده، سرپرست دانشکده و‌ برخی اساتید داده شد.

وی گفت: در این رابطه قرار بر این است که جمع شدن و گفت‌وگوی دانشجویان ادامه داشته باشد که البته در همین مورد بسیج دانشجویی ضمن تلاش برای پیگیری مطالبات مذکور، بر لزوم حفظ اصول، قانون و چارچوب‌ها در جریان هرگونه اقدامات و پیگیری ها تاکید کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما