شناسهٔ خبر: 26188958 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

هلاکت ژنرال اماراتی در استان حدیده یمن

ابنا

معاون فرماندهی ستاد مشترک ارتش امارات در یمن در جریان درگیری در سواحل غربی یمن کشته و در جریان آن 43 تن دیگر از نیروهای متجاوز نیز به هلاکت رسیده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ ژنرال عیسی سیف بن عبلان المزروعی معاون فرماندهی ستاد مشترک ارتش امارات در یمن به همراه شمار دیگری از افسران بلندپایه ابوظبی در استان الحدیده در غرب یمن کشته شده است.

علی قشر معاون استانداری الحدیده و رئیس شورای همبستگی قبیله های یمنی اعلام کرد، المزروعی در جریان درگیری یکشنبه شب گذشته در سواحل غربی یمن کشته و در جریان آن 43 تن دیگر از نیروهای متجاوز نیز به هلاکت رسیده اند.

با کشته شدن این مقام ارشد ارتش امارات به همراه شمار دیگری از افسران بلندپایه ابوظبی در یمن، شمار تلفات نظامیان این کشور در روزهای گذشته به 253 تن رسیده است.

المزروعی برای بازدید از نیرو های اماراتی به همراه تعدادی از افسران بلندپایه به ساحل غربی یمن رفته بود هدف حملات ارتش و کمیته های مردمی قرار گرفت و کشته شد.

ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات چهارشنبه گذشته (23 خرداد) به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است.

بندر الحدیده در سواحل دریای سرخ در غرب یمن قرار دارد و تنها گذرگاه ورودی کمک های انسانی به این کشور به شمار می رود، تحلیلگران بر این باورند که جنگ در این بندر راهبردی یمن، دست‌کم 250 هزار قربانی برجای خواهد گذاشت و اوضاع این کشور را بیش از پیش وخیم تر خواهد کرد.



...................
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما