شناسهٔ خبر: 26187516 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

تهران – ایرنا – برن در آستانه سفر روحانی: هدف سوئیس و ایران تداوم روابط عمیق دو جانبه است، کواکبیان: به روحانی گفتم همشهری عزیز! بجنب، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد: گوترش همچنان خواهان حفظ برجام است، گوترش: از آمار کشته‌‎های فلسطینی شوکه‌ شدم و شورای امنیت بر راه حل سیاسی بحران یمن تاکید کرد از مهمترین عناوین خبری ایرنا در 12ساعت گذشته بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
تهران – وزارت امورخارجه سوئیس روز دوشنبه در بیانیه ای با بیان اینکه تهران شریک مهم سیاسی و اقتصادی برن است اعلام کرد، روابط دو جانبه در سال های اخیر عمیق تر شده و هدف دو طرف ادامه این مسیر مثبت در آینده است.
تهران - نماینده مردم تهران گفت: به روحانی گفتم همشهری عزیزم بجنب! اگر نمی گذارند، بیا به مردم توضیح بده، بگو ما داریم اقدام می کنیم ولی چوب لای چرخ ما می گذارند، حداقل مردم بفهمند.
رم - سومین دوراز گفت وگوهای فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا با عنوان 'افراط گرایی دینی، بررسی راهکارهای برون رفت از آن' در رم برگزار شد.
بیروت- «طلال ارسلان» وزیر مهاجران لبنان و رئیس حزب دموکرات و از سیاستمداران دروزی این کشور در دیدار با «محمد فتحعلی» سفیر ایران در بیروت تاکید کرد که اگر خط مقاومت که از تهران تا دمشق کشیده شده وجود نداشت، وضعیت مردم منطقه از آنچه که شاهد بودیم و خواهیم دید، بسیار بدتر بود.
تهران- مدیرکل زندانهای استان تهران گفت: امتحانات نیمسال دوم تحصیلی هزار و 660 دانش آموز و دانشجوی زندانهای استان در حال اجراست.
تهران- در حالی که فضای جام جهانی و برد تیم ایران فضایی از نشاط و شادی در جامعه ایجاد کرده، برخی اظهارات بوی ناراضی تراشی برای دولت به جای تقویت فضای همدلی و نشاط جمعی می دهد.

اخبارخارجی
*********
نیویورک - سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد می گوید نظر دبیرکل این سازمان درباره برجام تغییر نکرده و همچنان خواهان حفظ این دستاورد مهم است.
تهران – خبرگزاری فرانسه بامداد سه شنبه گزارش داد؛ «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد اخیرا در گزارشی به شورای امنیت این سازمان، درخصوص تشدید تنش‌ها در فلسطین اشغالی هشدار داده و گفته که از آمار بالای کشته‌های فلسطینی «شوکه» شده است.
لندن – مجلس اعیان انگلیس عصر دوشنبه در یک رویارویی مستقیم با دولت محافظه‌کار «ترزا می»، بار دیگر به لایحه خروج از اتحادیه اروپا رأی مثبت نداد و خواهان اعمال اصلاحات پیشنهادی خود در این لایحه شد.
بغداد – عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق گفت که بمباران مقر یکی از گروههای الحشد الشعبی در مرز سوریه و عراق توسط ائتلاف بین المللی به سرکردکی آمریکا تلاشی برای بازگرداندن داعش به کشور است.
لندن – ده‌ها تن از فعالان حقوق بشر روز دوشنبه با تجمع مقابل سفارت عربستان در لندن خواستار توقف نقض حقوق بشر و آزادی فعالان و بازداشت‌شدگان سیاسی از زندان‌های رژیم آل سعود شدند.
نیویورک- شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست غیرعلنی عصر دوشنبه خود بر راه حل سیاسی به عنوان تنها راه باقی مانده برای پایان درگیری یمن تاکید کرد.
تهران - یک مسئول آمریکایی که به نامش اشاره نشده است، دوشنبه شب به شبکه سی ان ان گفت: حملات اخیر به شهر البوکمال سوریه واقع در استان دیر الزور توسط ائتلاف بین المللی صورت نگرفته است.
تهران – «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در دیداری سرزده وارد امان شد و با «عبدالله دوم» پادشاه اردن دیدار و گفت و گو کرد.
تهران - «شرف لقمان» سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن شامگاه دوشنبه ضمن رد خبر پیشروی ائتلاف سعودی در سواحل غربی آن کشور افزود: سخنانی که از پیشروی نیروهای متجاوز شنیده می شود، توهم و خیالی بیش نیست.
مسکو - مقام های روسیه و فیلیپین موافقت نامه ای را امضا کردند که بر اساس آن دولت دو کشور در عرصه های فنی - نظامی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
مسکو - وزیران امورخارجه روسیه و آمریکا در گفت وگوی تلفنی درباره مساله سوریه مذاکره کردند.
لندن – نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه طی اظهاراتی جنجال‌برانگیز از افزایش مالیات‌ها در جهت تأمین هزینه‌های سازمان خدمات بهداشت ملی این کشور (NHS) خبر داد.
تهران – «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) دستور داد که «نیروی فضایی» را به عنوان ششمین شاخه نیروهای مسلح آمریکا تاسیس کند.
تهران - دبیرکل سازمان ملل متحد حملات مرگبار ایام عید فطر در شمال شرق نیجریه را محکوم کرد و خواستار برخورد جدی با عوامل این اقدام تروریستی شد.
الجزیره- «لطفی براهم» وزیر کشور پیشین تونس در پی انتشار اخباری در شبکه الجزیره قطر و تارنمای فرانسوی «موند افریک » مبنی بر تلاش او برای کودتا، این رسانه ها را به دروغ پردازی متهم و از آن ها در دادگاه پایتخت تونس شکایت کرد.
تهران – تیم ملی انگلیس درادامه برگزاری رقابت های جام جهانی 2018 روسیه در گروه هفتم دوشنبه شب با نتیجه 2 بریک تیم ملی تونس را شکست داد و سه امتیاز این دیدار را از آن خود کرد.
تهران - پلیس سوئد عصر دوشنبه در بیانیه ای از زخمی شدن چهار تن در جریان تیراندازی در مالمو، سومین شهر بزرگ این کشور، خبر داد.
تهران - یک کشتی مسافربری روز دوشنبه در آب های اندونزی واژگون شد که در پی آن دستکم یک نفر کشته و ده ها تن دیگر مفقود شدند.
دمشق - ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمان حمله گروه های تروریستی به مراکز نظامی خود در اطراف روستای جبا و تل کروم جبا در حومه شرقی استان قنیطره را ناکام گذاشت.
تهران - «شرف لقمان» سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن شامگاه دوشنبه ضمن رد خبر پیشروی ائتلاف سعودی در سواحل غربی آن کشور افزود: سخنانی که از پیشروی نیروهای متجاوز شنیده می شود، توهم و خیالی بیش نیست.
تهران - پاریس روز دوشنبه ابراز امیدواری کرد در نشست سران آلمان و فرانسه درباره اصلاح ساختار منطقه یورو توافقی به دست آید.
دوحه – سه روز پس از تهدید وزیر ورزش عربستان ، فدراسیون فوتبال این کشور از شبکه ورزشی 'بی. ان. اسپورت' (BeinSports ) قطر به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) شکایت کرد.
پکن - وزارت دفاع کره جنوبی امروز (سه شنبه) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد آمریکا و کره جنوبی در راستای «تلاش برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره» رزمایش های نظامی مشترک خود را تعلیق کرده اند.
شبس*1613*

برچسب‌ها:

نظر شما