شناسهٔ خبر: 26187403 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کیم جونگ اون وارد چین شد

­رهبر کره شمالی در سومین سفر خود به چین در سه ماه گذشته، امروز وارد این کشور شد.

صاحب‌خبر -

کیم جونگ اون وارد چین شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، روز سه‌شنبه کمتر از یک هفته پس از دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سنگاپور، به چین سفر کرد.

خبرگزاری شینهوا با انتشار خبری بسیار کوتاه اعلام کرد کیم جونگ اون نوزدهم و بیستم ماه ژوئن در چین خواهد بود. جزئیات بیشتری در مورد این سفر منتشر نشده است. پیشتر شماری از رسانه‌های ژاپنی از سفر احتمالی کیم جونگ اون به چین خبر داده بودند.

این سومین سفر کیم جونگ اون به چین در کمتر از سه ماه گذشته است. اواخر ماه مارس، کیم جونگ اون در نخستین سفر خارجی خود از زمان به قدرت رسیدن در سال 2011، به پکن رفت. دومین سفر رهبر کره شمالی به چین نیز در ماه مه بود.

این نخستین باریست که رسانه‌های چینی همزمان با حضور کیم جونگ اون در چین خبر سفر وی را منتشر می‌کنند. پیش از این خبر سفر کیم جونگ اون به چین پس از بازگشت وی به کره شمالی اعلام می‌شد.

کیم جونگ اون به دنبال تعدیل تحریم‌های اقتصادی در برابر وعده خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره است و امید دارد از حمایت چین در این راه بهره‌مند شود. دستگاه دیپلماسی چین هم مانند روسیه، هفته گذشته پیشنهاد داد در صورتی که پیونگ‌یانگ به تعهدات خود پایبند باشد، سازمان ملل متحد می‌تواند اندکی تحریم‌ها را تعدیل کند.

انتهای پیام/

ورود رهبر کره شمالی به چین

برچسب‌ها:

نظر شما