شناسهٔ خبر: 26186790 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شهادت یک نوجوان فلسطینی براثر جراحات وارده

یک نوجوان 13 ساله فلسطینی که چند روز پیش در راهپیمایی بازگشت بزرگ نزدیک مرز نوار غزه شرکت کرده بود، براثر جراحات ناشی از اصابت گلوله صهيونيست ها به شهادت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما مهمترين رويدادهاي سرزمين هاي اشغالي به شرح ذيل است..

شهادت یک نوجوان 13 فلسطینی به دست صهیونیستها براثر جراحات وارده
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد یک نوجوان فلسطینی که چند روز پیش در راهپیمایی بازگشت بزرگ نزدیک مرز نوار غزه شرکت کرده بود، روز دوشنبه به علت جراحات ناشی از اصابت گلوله به شهادت رسید.
به گزارش خبرگزاری آناتولی از غزه، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد : « این کودک به نام زکریا حسین بشبش 13 ساله که چند روز پیش در راهپیمایی بازگشت بزرگ شرکت کرده بود، به علت اصابت گلوله به ناحیه شکم در شرق اردوگاه البریج به شهادت رسید.»
از روز جمعه 30 مارس هزاران فلسطینی در چارچوب « راهپیمایی بازگشت بزرگ » نزدیک موانع امنیتی جداکننده نوار غزه از فلسطین اشغالی تجمع می کنند. این تظاهرات مسالمت آمیز با هدف شکستن محاصره نوار غزه که از ده سال پیش برقرار شده و همچنین مطالبه حق بازگشت فلسطینیان برگزار می شود.
 
نظامیان صهیونیست سیزده فلسطینی را در کرانه باختری رود اردن بازداشت کردند
­به گزارش پایگاه اینترنتی العهد لبنان، نظامیان اشغالگر صهیونیست شب گذشته و بامداد امروز طی یورش به مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن سیزده فلسطینی را بازداشت کردند. در همین حال کانال هفت تلویزیون عبری از مصادره مبالغ قابل توجهی پول از شهر طولکرم و شهرک بیتا نزدیک نابلس به بهانه استفاده از این مبالغ در جهت تامین بودجه عملیات مقاومت فلسطین خبر داد.
 
کنست ممنوعیت استفاده از بلندگو برای پخش اذان را بررسی می کند
­
پایگاه خبری العهد روز سه شنبه اعلام کرد کنیست رژیم صهیونیستی ممنوعیت استفاده از بلند گو برای پخش اذان را بررسی می کند .
بر اساس گزارش رسانه های اسرائیلی، کنسیت این رژیم پیش نویس «‌ قانون الموذن » که بر اساس آن استفاده از بلند گو برای پخش اذان ممنوع می شود را مورد بررسی قرار می دهد .
رسانه های صهیونیستی گزارش دادند: نمایندگان کنست در نشست امروز دو طرح پیشنهادی مشابه را بررسی خواهند کرد که هر یکی از آنان اصلاحیه قانون فعلی موسوم به « قانون منع سرو صدا‌» است که بر اساس آن استفاده از بلند گو در مساجد به بهانه ایجاد سروصدای شدید ممنوع است .

یورش نظامیان اشغالگر به شهر طولکرم

شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد ، نظامیان اشغالگر به شهر طولکرم در کرانه باختری یورش بردند و به اجبار وارد منازل برخی از شهروندان فلسطینی شدند.

گزارش دبیرکل سازمان ملل شهرک سازی در کرانه باختری را ناامید کننده خواند

گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد فعالیت های شهرک سازی در کرانه باختری را ناامید کننده و مانعی در مسیر اجرایی شدن طرح تشکیل دو کشور مستقل دانست.

از مارس گذشته بیش از 13 هزار فلسطینی به دست صهیونیستها زخمی شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل، کمیته بین المللی صلیب سرخ روز دوشنبه اعلام کرد از مارس گذشته تا کنون بیش از سیزده هزار فلسطینی در نوار غزه به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شده اند و شمار بالای زخمیها، مراکز بهداشتی و درمانی فلسطین را با چالشی بی سابقه روبرو کرده است.

 

نظر شما