شناسهٔ خبر: 26185593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

یک رسانه اسرائیلی ادعا کرد

وزیر پیشین انرژی اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شد

صاحب‌خبر - گونن سیگو، وزیر پیشین انرژی رژیم صهیونیستی به اتهام جاسوسی برای ایران از اواسط ماه مه گذشته (اواخر اردیبهشت) بازداشت شده است. به گزارش یورو نیوز به نقل از رسانه‌های اسرائیل، آژانس اطلاعات و امنیت داخلی این کشور (شین بت)، وزیر سابق انرژی و زیرساخت‌های اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شده است.
گونن سیگو که پیش از این به جرم قاچاق مواد مخدر زندانی شده بود، متهم به جاسوسی علیه دولت اسرائیل، ارائه اطلاعات در زمان جنگ شده است. به گزارش جروزالم پست ، پرونده این وزیر سابق در روز پانزدهم ژوئن در دادگاه منطقه‌ای بیت المقدس تشکیل و توسط دادستان کل تائید شده است. سیگو، مظنون این پرونده به ارائه اطلاعات در رابطه به صنعت انرژی، مکان‌های امنیتی و ساختمان‌های و دفاتر مقامات امنیتی و سیاسی اسرائیل به ایران متهم شده است. آژانس اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شین بت) و پلیس اسرائیل می‌گویند که این وزیر سابق در ماه مه به گینه استوایی سفر کرده بود و از بازگشتن به اسرائیل خودداری می‌کرد.
مقامات اطلاعاتی اسرائیل اعلام کردند که مدارکی در دست دارند که گونن سیگو با ماموران اطلاعات ایران ارتباط برقرار کرده و اقداماتی را علیه دولت اسرائیل انجام داده است. وی بنا بر درخواست پلیس به اسرائیل مسترد و بلافاصله برای بازجویی بازداشت شد. پلیس و ماموران شین بت در تحقیقات خود دریافته‌اند که گونن سیگو از سال ۲۰۱۲ و از طریق سفارت ایران در نیجریه با ماموران اطلاعاتی ایران ملاقات کرده و به عنوان جاسوس به کار گرفته شده است.

نظر شما