شناسهٔ خبر: 26184278 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

بانوی اول آمریکا در اقدامی بی سابقه سیاست های ضد مهاجرتی ترامپ را به باد انتقاد گرفت

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: «ملانیا ترامپ»بانوی اول آمریکا در اقدامی علنی و بی سابقه از سیاست های ضد مهاجرتی رئیس جمهوری این کشور در راستای جدا کردن مهاجران غیر مجاز از فرزندانشان انتقاد کرد.

در همین رابطه،«استفانی گریشام» سخنگوی ملانیا ترامپ با انتشار یک بیانیه اعلام کرد: بانوی اول آمریکا بر این باور است که ما کشوری می‎خواهیم که از همه قوانین تبعیت می‌کند و باید در کشوری زندگی کنیم که با شور و احساس اداره می شود.در این بیانیه آمده است: ملانیا ترامپ از این که ببیند کودکان از خانواده‌های خود جدا می‌شوند، بیزار و امیدوار است که دموکرات‌ها و جمهوریخواهان سرانجام بتوانند برای اصلاح قانون مهاجرت همکاری بکنند.

«لورا بوش»، همسر رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا نیز، باانتقاد از سیاست ضد مهاجرتی ترامپ گفت: این حرکتی ظالمانه و غیر اخلاقی است که قلبم را به درد آورد.وی افزود: من از لزوم اجرا و حفاظت از مررهای بین‌المللی خودمان قدردانی می‌کنم اما این سیاست تحمل صفر ظالمانه است.

از طرفی «استفان میلر» مشاور کاخ سفید ضمن دفاع از سیاست ضد مهاجرتی ترامپ،گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند سیاستی داشته باشد که براساس آن تمامی دسته‌های مردم از قوانین مهاجرتی مصون باقی بمانند و این یک تصمیم ساده از سوی دولت آمریکا است.این در حالی است که ،«رعد زیدالحسین» کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از آمریکا خواست سیاست خلاف وجدان خود را در برخورد با مهاجرین غیرقانونی که از مرز مکزیک وارد آمریکا می‌شوند، متوقف کند. در تحولی دیگر،«رودی جولیانی» وکیل ترامپ خواستار انجام تحقیقات درباره تحقیق و تفحص‌های به انجام رسیده توسط «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت ادعائی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درسال۲۰۱۶

شد .

نظر شما