شناسهٔ خبر: 26182981 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یک کشته و ده‌ها ناپدید در پی غرق شدن یک فروند کشتی در اندونزی

ده‌ها نفر در جریان غرق شدن یک فروند کشتی در اندونزی ناپدید شدند و دست‌کم یک نفر در این حادثه کشته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مسئول خدمات امداد و نجات در اندونزی تایید کرد بر اثر غرق شدن یک فروند کشتی تفریحی با هشتاد سرنشین در روز دوشنبه در اندونزی دست کم یک نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر مفقود شدند.  

این کشتی در دریاچه طوبی در استان سوماترای شمالی در فاصله ۱۳۰۰ کیلومتری از جاکارتا در حال دریاچه نوردی بود.

سخنگوی آژانس ملی فجایع طبیعی اندونزی گفت: "شش مسافر نجات یافتند و یک نفر دیگر جان باخت. " مقامات اندونزی کشتی‌های امداد و نجات متعددی را برای آغاز امداد رسانی اعزام کردند، اما آب و هوای نامناسب منطقه به آن‌ها اجازه فعالیت موثر نداده است.

اندونزی که پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان است از جمعه گذشته عید فطر یعنی پایان ماه رمضان را جشن می‌گیرد و میلیون‌ها نفر در جریان این روز‌های تعطیل برای مسافرت به شهر‌های دیگر می‌روند. دریاچه طوبی یکی از اصلی‌ترین مقاصد تفریحی این کشور است. حادثه روز دوشنبه در ادامه مجموعه‌ای از حوادث دریایی مرگبار در این مجمع الجزایر بزرگ است که ارتباط بین ۱۷۰۰۰ جزیره آن با کشتی و از طریق آب است که البته از شرایط ایمنی ضعیفی نیز برخوردار است. هفته گذشته نیز یک کشتی دیگر با چهل نفر مسافر در نزدیکی جزیره سولاوسی غرق شد و در جریان آن ده نفر کشته شدند.

انتهای پیام/

نظر شما