شناسهٔ خبر: 26182850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان:

۴۴۹ طرح اقتصاد مقاومتی کرمان ۶۲ درصد پیشرفت دارند

کرمان - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اظهار داشت: در سال گذشته ۴۴۹ طرح اقتصاد مقاومتی با ۶۲/۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی در استان اجرایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر رودری عصر دوشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گفت: طرح‌های اقتصادی در سال ۹۷ نقش تاثیرگذاری در توسعه دارند که بخش زیادی از اشتغال و توسعه استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: در سال گذشته ۴۴۹ طرح اقتصاد مقاومتی با ۶۲/۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی اجرایی شد که تعداد ۱۸۴ طرح به طور کامل به بهره برداری رسید.

رودری تصریح کرد: ۴۰ درصد از طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسیده است.

وی یادآور شد: امسال طرح‌های و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را مدنظر داریم که در این خصوص ۱۵ برنامه اجرا استان پیش‌بینی شده است.

رودری تصریح کرد: رونق تولید، برنامه‌های اجرایی مدیرت کشت بر پایه بازار، طرح‌های اشتغالزایی، فقر مطلق، توسعه پایدار روستایی، بهره‌وری و مدیریت سبز، واگذاری طرح‌های عمرانی، گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه‌های پیش رو است.

وی گفت: برنامه‌های اجرایی حمایت از کالای ایرانی، سازگاری با کم‌آبی، ساماندهی بافت فرسوده، کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، برنامه توسعه مناطق و نواحی استان و برنامه اجرایی اطلاع رسانی از جمله موارد پانزده‌گانه هستند.

رودری یادآور شد: سه هدف اصلی در صدر اهداف پیش‌بینی شده قرار دارند که شامل اقتصاد پویا و پیشرو، بهبود شاخص‌های اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز می‌باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ابراز داشت: حمایت از کالای ایرانی از جمله مباحثی است که به طور جدی در استان پیگیری می‌شود.

وی به موضوع کم آبی در استان اشاره کرد و افزود: این طرح در قالب همیاران آب در اولویت قرار دارد.

رودری ابراز داشت: کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان همچنین در سال جاری در صدر برنامه‌ها واقع شده اند.

نظر شما