شناسهٔ خبر: 26179578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل امور مالیاتی گلستان:

سهم درآمد مالیاتی امسال گلستان ۴۴۱ میلیارد تومان است

گرگان- مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان گفت: از ۵۲۸ میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده برای گلستان در سال جاری، ۴۴۱ میلیارد تومان آن سهم درآمدهای مالیاتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر هزارجریبی بعداز ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر بخواهیم مالیات واقعی شود باید صندوق مکانیزه فروش داشته باشیم و این امر تا مردادماه سال جاری انجام می شود.

وی با بیان این که از شهریورماه امسال همه ابلاغ ها الکترونیکی خواهد شد، گفت: در این صورت مصرف کاغذ هم به حداقل می رسد و دیگر نیاز به مراجعه حضوری نیست.

۴۲۱ میلیارد تومان اخذ مالیات در سال ۹۶

مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان گفت: در سال ۹۶ میزان درآمد تعیین شده برای استان، ۴۶۱ میلیارد تومان بود که از این میزان ۳۸۱ میلیارد تومان آن یعنی ۸۳ درصد بر عهده امور مالیاتی قرار داشت.

وی با بیان این که ۴۲۱ میلیاردتومان در سال گذشته وصول شد، افزود: ۱۱۰ درصد وصول مالیاتی داشتیم و این یعنی ۹۱ درصد درآمد استان توسط امور مالیاتی صورت گرفت.

هزارجریبی توضیح داد: تمام مالیات های اخذ شده در استان هزینه می شود و چهار برابر آن هم از خزانه دریافت می شود زیرا درآمد استان جوابگوی هزینه های آن نیست.

وی تصریح کرد: پنج دهم درآمد مالیاتی کشور سهم گلستان است و ما در رده سیستان و بلوچستان هستیم.

هزارجریبی گفت: به دلیل کشاورزی و دامپروری بودن استان و مشوق های مالیاتی دیگر از جمله تأسیس کارگاه در شهرک های صنعتی و غیره درآمد مالیاتی ما پایین است و از معافیت زیادی برخوردار هستیم.

تفکیک مالیات

مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان افزود: در سال ۹۶، حدود ۲۱ درصد از مالیات هایی که وصول کردیم مربوط به حقوق کارکنان دولت، ۱۷ درصد واحدهای تولیدی، ۹ درصد مشاغل، سه درصد حقوق کارکنان بخش خصوصی و بقیه هم مربوط به نقل و انتقالات و ارث است.

وی در خصوص ارزش افزوده گفت: ۹ درصد ارزش افزوده از مصرف کالا دریافت می شود که پنج درصد آن سهم مالیات، سه درصد عوارض است که به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می شود و یک درصد هم سهم بیمه سلامت است.

واریز ۱۰۲ میلیارد تومان در سال ۹۶ به حساب شهرداری ها و دهیاری ها

مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان افزود: در سال گذشته از محل ارزش افزوده، ۱۰۲ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز شد که ۷۰ درصد آن سهم شهرداری ها و ۳۰ درصد آن متعلق دهیاری هاست و با توجه به ضریب جمعیتی توزیع و تا پانزدهم هر ماه هم واریز می شود.

وی اظهار کرد: در دو ماه سال جاری کل وصولی ما از ارزش افزوده ۵۸ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۰ میلیارد تومان بود، ۱۶ درصد رشد داشته است.

هزارجریبی گفت: در دو ماهه اول امسال ما ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز کردیم که در مقایسه مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد رشد داشتیم.

وی افزود: در دو ماهه اول امسال، دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری گرگان واریز کردیم و بسیاری از مسائل عمرانی در شهر از قِبل این درآمدها باید انجام شود.

واریز ۲۱ میلیارد تومان به حساب شهرداری گرگان در سال گذشته

هزارجریبی تصریح کرد: در سال ۹۵، حدود ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری گرگان و در سال ۹۶، بیش از ۲۱ میلیارد تومان واریز کردیم.

وی افزود: در سال ۹۷، درآمد پیش بینی شده برای استان، ۵۲۸ میلیارد تومان بوده که سهم درآمد مالیاتی ۴۴۱ میلیارد تومان است، این مبلغ ۸۴ درصد درآمد استان را شامل می شود و نسبت به سال قبل ۱۴ درصد رشد یافته است.

نظر شما