شناسهٔ خبر: 26178932 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

عملکرد مثبت کمک داور ایرانی در جام جهانی

پرچم‌های مطمئن سخندان در آلمان-مکزیک

کمک داور ایرانی حاضر در رقابت های جام جهانی همچون دو داور دیگر تیم ایرانی عملکرد خوبی در اولین مسابقه ای که قضاوت کردند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش" ورزش سه" ایران علاوه بر تیم ملی سه نماینده دیگر نیز دررقابت های جام جهانی 2018 روسیه دارد و آن ها تیم داوری ایرانی هستند که دیشب اولین قضاوتشان را در این جام برگزار کردند.


علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمد منصوری سه داوری هستند که از ایران مجوز قضاوت در جام جهانی را گرفتند و توانستند بازی مهم و حساس آلمان و مکزیک را به خوبی قضاوت کنند. رضا سخندان کمک داور باتجربه ایرانی این بازی نیز به همراه محمدرضا منصوری در لب خط فغانی را به خوبی کمک کردند و توانستند نمره قابل قبولی برای داوری ایران به دست بیاورند.


رضا سخندان کمک داور 43 ساله فوتبال ایران است که از سال 2002 در لیست داوران بین المللی قرار گرفت. او متولد شهر مشهد و سال 1368 داوری را شروع کرده است. او در جام کنفدراسیون ها نیز یکی از سه داور ایرانی حاضر در این مسابقات بود و مسابقات مهمی چون بازی آلمان و شیلی را پرچم زد.


این کمک داور سرشناس و موفق سال ها است که در سطح اول فوتبال ایران و آسیا به عنوان کمک داور فعالیت می کند و به نظر جام جهانی پاداش خوبی برای او و فغانی و منصوری است که نشان داده اند با انگیزه و آمادگی بالای به مسابقات آمده اند. اینکه یکی از مهمترین بازی های دوراول مرحله گروهی را به تیم داوری ایرانی داده اند این خود نشانگر اعتبار مناسبی است که داوران ایرانی دارند.


قضاوت خوب و مطمئن داوران ایرانی و به خصوص رضا سخندان که بدون چالش خاصی در این بازی پرچم زد از نکات مثبت داوری های دور اول بازی ها بود آن هم در حالی که صحنه های مشکوک داوری در مسابقات جام جهانی کم نبوده اند.

 

 


عکس : امیر حسین خیرخواه

نظر شما