شناسهٔ خبر: 26170436 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس:

تعدادی از زلزله زدگان هنوز کمک های معیشتی دریافت نکرده اند/برخی از زلزله زدگان همچنان در چادر زندگی می کنند

خبرگزاری شبستان:نماینده مردم قصرشیرین وسرپل ذهاب با بیان اینکه کمکهای معیشتی بر اساس لیستی که هلال احمر و بنیاد مسکن ارایه داد به این افراد توزیع شد،گفت: تعدادی از افراد در این لیست نبودند و نام آنها از قلم افتاده و کمک های معیشتی هنوز دریافت نکردند.

صاحب‌خبر -

فرهاد تجری، نماینده قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مورد آخرین بازسازی ها در مناطق زلزله زده غرب کشور به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: در حال حاضر بخشی از زلزله زدگان همچنان در چادر هستند، بخشی نیز در کانکس هستند و تعدادی نیز که تمکن مالی داشتند منزلی یا آپارتمانی را اجاره کردند.

 

وی اظهار داشت: شرایط اسکان دایم برای زلزله زدگان هنوز فراهم نشده است چرا که بخش زیادی از زلزله زدگان همچنان در چادر بسر می برند البته پول کانکس در اختیار این افراد قرار گرفته است و شاید احساس کرده اند شرایط کانکس برای آنها مناسب نیست و تشخیص دادند که در چادر بمانند تا مسکنی برای خود تهیه کنند.

 

تجری بیان کرد: هزینه مصالح و ساخت و ساز بسیار گران است و همین موضوع مردم مناطق زلزله زده را برای تامین مسکن آزار داده است و تمکن مالی آنها با پول یک کانکس قطعا بهبود نمی یابد که آنها بخواهند به فکر مسکن دایم باشند.

 

نماینده قصر شیرین و سرپل ذهاب ادامه داد: بنیاد مسکن در حوزه اعتبارات تخصیصی توانسته است کارهایی را انجام دهد اما کمبود اعتبارات مانع از توسعه فعالیت ها شده است البته جاهایی سخت گیری هایی شده است و تعدادی از افراد از قلم افتاده اند که این قلم افتادگی فقط مشمول مسکن نیست بلکه حتی برخی از افراد در دریافت کمک های معیشتی از هلال احمر نیز نامشان از قلم افتاده است که ما امیدواریم این اشکال رفع شود و امکانات معیشتی در اختیار آنها قرار گیرد.

 

تجری خاطرنشان کرد: دریافت کمک های معیشتی بر اساس لیستی بوده است که بنیاد مسکن از افراد ارایه داده است و تعداد کثیری از افراد برای دریافت این کمک ها از قلم افتاده اند که ما جلساتی در استانداری کرمانشاه در این زمینه تشکیل دادیم و قرار شد مجدد بنیاد مسکن و هلال احمر اسامی را اصلاح کند و ترتیبی در این زمینه ارایه کنند تا کمک های معیشتی به این افراد ارایه شود.

 

 

نظر شما