شناسهٔ خبر: 26170394 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

نگاهی به سه بازی امشب جام بیست و یکم

در ادامه مرحله نهایی جام جهانی فوتبال 2018 که در 12 ورزشگاه در سطح 11 شهر روسیه جریان دارد، امشب سه بازی دیگر را شاهد خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین به نقل از روزنامه ایران، مسابقاتی که به گروه‌های ششم و هفتم تعلق دارد و معیار دقیق‌تری از وضعیت مدعیان این گروه‌ها به دست می‌دهد و چون انگلیس و بلژیک هم جزو 6 تیمی هستند که در این شب پا به میدان می‌گذارند، نمی‌توان مسابقات دوشنبه شب را فاقد اهمیت فراوان تلقی نکرد.
سوئد با جانشین زلاتان می‌آید
البته نخستین بازی دوشنبه شب جام بیست و یکم مربوط به گروه ششم می‌شود و سوئد را در شرایطی روبه‌روی کره جنوبی قرار می‌دهد که موضوع دور ماندن زلاتان ابراهیموویچ از تیم اعزامی سوئد و البته فرم بد تیم کره جنوبی در هفته‌های منتهی به جام جهانی، از مسائل مهم مرتبط با این دیدار بوده است. در حالی که آلمان و مکزیک نخستین دیدار این گروه را دیشب (یکشنبه شب) مقابل یکدیگر برگزار کردند، سوئد که در مرحله پلی‌آف ایتالیای نامدار را حذف کرد، امیدوار است با هدایت یان اندرسون 55 ساله و گلزنی‌های امیل فورسبرگ که جانشین زلاتان شده، درس تلخی به کره‌ای بدهد که به ارمغان آورنده بالاترین رتبه آسیایی‌ها (چهارمی) در جام‌های جهانی به سال 2002 بوده است. در تیم کره جنوبی که سرمربی آن یک بومی به نام شین تائویونگ است، هیونگ مین سون تاتنهامی، ستاره‌ای غیرقابل انکار است که البته بارها متهم به کم‌فروشی در سطح ملی به قصد حفظ جایگاه اروپایی‌اش شده است.
بال‌های کوتاه پاناما
بازی امشب بلژیک با پاناما در شروع رقابت‌های گروه هفتم مشخص می‌کند تیمی که معمولاً در مسابقات مقدماتی جام‌های بزرگ درخشیده و در مراحل نهایی کم آورده، از کدام سلاح‌ها برای عوض کردن این معادله برخوردار است. در تیم بلژیک ستاره‌ها اصلاً کم‌شمار نیستند اما ادین آزار که عضو چلسی است و کوین دی‌بروین که برای منچسترسیتی به میدان می‌آید، چیز دیگری هستند و فقط این تردید و سؤال وجود دارد که خاوی مارتینس، سرمربی 44 ساله و اسپانیایی شیاطین سرخ (لقب بلژیک) آیا برای آنها گزینه درخور و مناسبی هست یا خیر. در آن سوی میدان پانامایی می‌ایستد که برای نخستین بار مزه حضور در مرحله نهایی جام‌های جهانی را می‌چشد و حتی مربیگری هرنان داریو گومز کلمبیایی و سرد و گرم چشیده تضمینی بر توفیق تیمی نیست که بال‌های پرواز کوتاهی دارد و بهترین‌هایش بلاس پرس مسن و کریستین مارتینز جوانی هستند که هیچ یک کلاس و شرایط حضوری درخشان در جام جهانی را ندارند.
ایرادهای یک تیم جوان
انگلیس که 7-6 سالی است بیش از حد جوان شده، امشب روبه‌روی تونسی می‌ایستد که فروردین ماه در مسابقه‌ای دوستانه، ایران را 0-1 شکست داد اما ادعای چندانی در مورد صعود از این گروه ندارد. در تیم انگلیس، دله‌ الی، رحیم استرلینگ، مارکوس راشفورد، اریک دایر، جان استونز و البته هری کین یکی از دیگری بهتر و نفراتی امیدسازند اما ناپختگی این تیم برای میدان‌های کلاسیک و نخستین مرتبه حضور گرت ساوت گیت (سرمربی انگلیس) در چنین میدانی، امکان توفیق سه شیرها را کم کرده است و حتی اگر این عامل منفی هم در کار نبود، نرسیدن آنها به نیمه نهایی جام‌های جهانی به مدت 28 سال می‌تواند خبر از عادی شدن ناکامی در اردوی آنها می‌دهد و بعید است که گلزنی‌های مکرر احتمالی هری کین نیز این سنت را بشکند. در اردوی تونس که سرمربیگری آن با نبیل معلول 55 ساله است، وهبی خزری یک هافبک خلاق است و تولد و رشد او در فرانسه و آکادمی باشگاه باستیا از او مردی سرنوشت‌ساز ساخته است. با این حال انگلیسی‌ها امشب با تیمی طرفند که در کل دفعات کم‌شمار شرکت خود در مرحله نهایی جام‌های جهانی بیشتر از یک برد کسب نکرده است و لقب «عقاب‌های کارتاژ» هم وسیله‌ای کافی برای بزرگ شمرده شدن آن به حساب نمی‌آید.

نظر شما