شناسهٔ خبر: 26164660 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

برگزاری بزرگترین نمایشگاه ریلی خاورمیانه

90 شرکت خارجی در بزرگترین گردهمایی صنعت حمل و نقل ریلی خاورمیانه در تهران حاضر خواهند شد. ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته، با حضور 250 شرکت داخلی و خارجی از 29 خردادماه جاری به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد شد.در شرایطی که برخی روابط غیر عادی تجاری بر کشورمان تحمیل شده است شاهد حضور معنادار شرکت‌های خارجی فعال در بزرگترین گردهمایی صنعت حمل و نقل ریلی خاورمیانه و در تهران هستیم.پیش بینی می‌شود که در ششمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، شاهد تعامل سازنده بین شرکت‌های داخلی و خارجی، و زمینه‌سازی برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای ریلی رد آینده نزدیک برای کشور باشیم.توکاریل، یکی از شرکت‌های حاضر در این ششمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی کشور است و مقداد عسگری مدیر روابط عمومی این شرکت، ایجاد تعامل بیشتر در شرایط جدید اقتصادی را از مهم‌ترین اهداف سازمانی برای حضور در این نمایشگاه اعلام کرد.به گفته وی، شرکت توکاریل در یکی از بزرگترین غرفه‌های سالن 12 تصمیم دارد تا ضمن معرفی جدیدترین دستاوردها و برنامه‌های این شرکت داخلی و فعال در حوزه ریلی کشور؛ از نزدیک نسبت به عرضه توانمندی‌های خود برای بازار داخلی و خارجی اقدام کند. براساس این گزارش، آلمان، چین، ترکیه، روسیه، سوئد، سوییس، چک، فرانسه، هند، ایتالیا، بلژیک، اسپانیا، لتونی، اوکراین، تایوان و جمهوری چک  در این نمایشگاه هستند.

توافق روسیه و عربستان بر سر تمدید توافق اوپک 
آلکساندر نواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: روسیه و عربستان بر سر تمدید توافق کاهش نفت اوپک برای مدت نامحدود به توافق رسیده اند.به گزارش خبرگزاری ریانووستی، نواک به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تصمیم گرفتند از تمدید توافق اوپک برای کاهش تولید نفت برای مدت نامحدود حمایت کنند. ولادیمیر پوتین و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی پنجشنبه هفته گذشته پیش از مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال در کاخ کرملین دیدار کردند. به گزارش ایرنا، اوپک در نشست رسمی 30 نوامبر 2016 (دهم آذرماه ) 1395 خود در وین، برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت‌ها کمک کند. براساس این توافق، مقرر شد اوپک یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد. ایران، نیجریه و لیبی تا رسیدن به سطح تولید پیش از بحران خود از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنی شدند.14کشور الجزایر، آنگولا، اکوادور، گینه استوایی، گابن، ایران،عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات متحده عربی و ونزوئلا عضو اوپک هستند.اوپک همچنین در بیستم آذرماه 1395موفق شد تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، جمهوری آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد.این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند. 

جذب سرمایه در بورس برای میادین نفتی 
مدیرعامل بورس انرژی گفت: برای طرح‌های نفتی از طریق بورس تا 30 هزار میلیارد تومان منابع مالی جدید جذب می‌شود. سیدعلی حسینی در گفت و گو با ایرنا درباره جزییات استفاده از بورس برای تامین مالی اجرای پروژه‌های نفتی، بیان داشت: پیش از نوسان‌های نرخ ارز، مذاکرات اولیه برای جذب 10 میلیارد دلار از طریق بورس برای صنعت نفت، انجام شده بود. حسینی به طرح جذب منابع مالی مردمی برای توسعه و نگهداشت تولید میدان‌های نفتی کشور توسط بازار سرمایه، اشاره کرد و افزود: بورس انرژی آمادگی دارد در قالب «صندوق پروژه» و نیز «اوراق سلف» تامین مالی این پروژه‌ها را انجام دهد.حسینی ادامه داد: سودآوری خوب، شناخته شده بودن و ضمانت توسط وزارت نفت از مزایای معرفی پروژه‌های نفتی در بورس هستند که باعث افزایش استقبال از آنها می‌شود.البته باید توجه داشت مبلغ تا 30 هزار میلیارد تومان که پیش بینی شده است، به یکباره تامین نمی‌شود و به صورت تدریجی تحقق می‌یابد. قرار است بخش عمده منابع مالی جذب شده از طریق بورس انرژی، صرف اجرای طرح‌های نگهداشت و تولید 29 میدان نفتی شود که بازپرداخت تمام اصل و فرع پول از محل اجرای طرح‎ها انجام می‌شود.وزیر نفت چندی پیش درباره مصوبه شورای اقتصاد برای افزایش تولید از 29 میدان نفتی گفت: با اجرای این طرح در مدت سه سال 460 میلیون بشکه به تولید 29 میدان نفتی اضافه می‌شود.به گفته وزیر نفت قرار است منابع مالی میدان‌های در حال بهره‌برداری در ایلام، خوزستان، گچساران، فلات قاره و فارس از طریق مردم تامین شود.
 

برچسب‌ها:

نظر شما