شناسهٔ خبر: 26163771 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کوتاه از جهان

صاحب‌خبر -

حمله تروریستی یک زن در فرانسه

خبرگزاری فرانسه: یک زن با استفاده از تیغ برش به افراد حاضر در یک فروشگاه مواد غذایی در شهر «سین سورمر» در جنوب فرانسه حمله کرد. در جریان این حمله دو نفر به شدت زخمی شدند. دادستان محلی اعلام کرده است که ضارب بعد از تهدید یک کارمند فروشگاه و یک مشتری بازداشت شده است. پلیس اعلام کرده است که تروریستی بودن این حادثه را بررسی می‌کند.

هجوم تاکسی روسی به عابران

بی‌بی‌سی: یک تاکسی در مسکو به میان عابران رفت و دست کم هشت نفر را مجروح کرد. راننده بازداشت شده به پلیس گفته که به دلیل خواب آلودگی به جای ترمز اشتباهی پدال گاز را فشار داده است. این سانحه در نزدیکی میدان سرخ مسکو که فاصله چندانی با کرملین ندارد روی داده است.


تهدید ترامپ و خانواده‌اش به مرگ

بلومبرگ: سفیر آمریکا در کانادا یک بسته پستی حاوی تهدید به مرگ و یک ماده ناشناس به شکلی پودری سفیدرنگ دریافت کرد. این بسته پستی که به آدرس کلی کرافت، سفیر آمریکا در کانادا واقع در سفارت آمریکا در شهر اوتاوا پست شده، حاوی نامه‌ای بوده که در آن تهدید مرگ علیه کلی کرافت، دونالد ترامپ و اعضای خانواده ترامپ وجود داشته است.

امضای معاهده تغییر نام مقدونیه

رویترز: وزرای خارجه یونان و مقدونیه روز گذشته (یکشنبه) معاهده‌ای برای تغییر نام این جمهوری سابق یوگسلاوی به جمهوری مقدونیه شمالی را به امضا رساندند. توافق مذکور که در منطقه‌ دریاچه پرسپا واقع در شمال یونان و هم‌مرز مقدونیه و آلبانی به امضا رسید.

توقف مانور‌های نظامی سئول و واشنگتن

یونهاپ: پیش‌بینی می‌شود که کره جنوبی و آمریکا این هفته توقف مانورهای نظامی گسترده خود را اعلام کنند، اما در صورتی که کره شمالی به تعهدات خود برای خلع سلاح هسته‌ای عمل نکند، آنان مانورهای نظامی خود را از سر خواهند گرفت. یک منبع دولتی کره جنوبی تاکید کرده است که این توقف تنها در خصوص مانورهای نظامی بزرگ خواهد بود و تمرینات نظامی متداول را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

مخالفت پاپ فرانسیس با سقط جنین

رویترز: پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک های جهان روز گذشته (یکشنبه) از سقط جنین با هدف پیشگیری از تولد نوزادان بیمار مادرزادی احتمالی انتقاد کرده و آن را به اصلاح نژادی نازی ها تشبیه کرد. پاپ تاکید کرده است که «کودکان را باید همان طور که به دنیا می‌آیند پذیرفت، همانطور که خدا آن‌ها را می فرستد، حتی اگر مریض باشند.» وی گفت: «با درد می‌گویم. در قرن گذشته جهان از آنچه نازی‌ها برای اصلاح نژاد خود انجام دادند، رسوا شد؛ امروز ما نیز با دستکش های سفید همین کار را می‌کنیم.»

نظر شما