شناسهٔ خبر: 26163655 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

برگزاری تجمعات در مقابل مجلس نیاز به مجوز قانونی ندارد

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: طرح اصل ۲۷ قانون اساسی یا همان طرح ساماندهی تجمعات توسط تعدادی از نمایندگان در کمیسیون مطرح شده و کلیات آن نیز رای آورده است. بر اساس این طرح، برگزاری تجمعات در مقابل مجلس نیاز به مجوز قانونی ندارد. اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جزئیات طرح ساماندهی تجمعات با بیان این که بر اساس این طرح، تنها مکان برای برگزاری تجمعات مقابل مجلس است و برگزاری این تجمعات نیاز به گرفتن مجوز قانونی ندارد گفت: این طرح توسط آقای ابوترابی و تعدادی از نمایندگان در کمیسیون مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت. کلیات این طرح در جلسه کمیسیون رای آورد و برای بررسی بیشتر به کمیته‌ای در کمیسیون فرستاده شد تا طرحی کامل به صحن مجلس ارائه شود. وزارت کشور و دولت نیز به منظور ساماندهی تجمعات در کلان شهرها اقداماتی انجام دادند تا مردم بتوانند در مکان‌های مشخص حضور یابند و اعتراضات خود را مطرح کنند.
وی در ادامه گفت: بر اساس این طرح در تجمعات زیر ۳۰ نفر نماینده مجلس، در تجمعات کمتر از ۷۰۰ نفر رییس مجمع نمایندگان استان، در تجمعات کمتر از ۲۰۰۰ نفر نواب رییس مجلس و در تجمعات بالای ۲۰۰۰ نفر رییس مجلس باید در جمع معترضان حضور یابند و پاسخگو باشند و البته این یکی از ایراداتی است که اعضای کمیسیون به این طرح وارد دانستند چرا که امروز بیشتر مشکلات کشور مربوط به امور اجرایی است و صرفا نمایندگان نباید در این زمینه پاسخگو باشند و از آنجا که اغلب مشکلات به سیستم اجرایی بر می‌گردد مسئولینی که منتخب دولت هستند باید در تجمعات حضور یابند و پاسخگو باشند.
نماینده مردم سمیرم در مجلس ادامه داد: بر اساس این طرح، تنها مکان برای برگزاری تجمعات مقابل مجلس است و برگزاری این تجمعات نیاز به گرفتن مجوز قانونی ندارد. از سوی دیگر صحبت‌ها و اعتراض‌هایی که تجمع‌کنندگان مطرح می‌کنند باید جمع‌بندی شده و در خبرگزاری‌های معتبر منتشر شود تا به گوش مسئولان برسد. وی افزود: در این طرح گفته شده برگزاری تجمعات احتیاجی به گرفتن مجوز قانونی ندارد اما با توجه به مسائل امنیتی و امکان سوء استفاده برخی از افراد از این موقعیت، تعدادی از نمایندگان نظرشان بر این بود که قطعا در جریان بودن نیروهای اطلاعاتی و امنیتی از برگزاری تجمع حائز اهمیت است تا بتوانند امنیت را برقرار کنند.

دستگیری و استرداد مجرمین فراری به ترکیه

 معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور طی یک تماس تلفنی با محترم اینچه قائم مقام وزیر کشور ترکیه گفتگو کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور طی یک تماس تلفنی با محترم اینچه قائم مقام وزیر کشور ترکیه گفتگو کرد.
در این تماس تلفنی، طرفین ضمن اظهار خرسندی از گسترش روابط دوجانبه، بر ادامه همکاری در مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان یافته در منطقه و کنترل مرز‌های مشترک به ویژه در مواقع خاص و جلوگیری از اقدامات تروریستی تاکید کردند.
در این تماس تلفنی همچنین، ذوالفقاری خواستار همکاری ترکیه در دستگیری و استرداد مجرمین فراری از جمله کلاهبردارانی که به آن کشور گریخته اند، شد.

تضعیف وزارت نفت در شرایط فعلی به نفع کشور نیست

معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص مطرح شدن استیضاح وزیر نفت گفت: یکی از نقطه‌های جذاب برای دشمنان ما وزارت نفت است که تضعیف آن به نفع کشور نیست.
حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره مطرح شدند استیضاح وزیر نفت از سوی چندین نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سوال،‌ استیضاح، تحقیق و تفحص حق نمایندگان مجلس است. مجلس علاوه بر قانون‌گذاری وظیفه نظارتی هم دارد اما سؤال این جا است در چه شرایطی و چگونه موضوع به این مهمی مطرح می‌شود؟
وی خاطر نشان کرد: در شرایطی که آمریکا از برجام خارج شده و مرتب به همراه رژیم صهیونیستی دنبال یک جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ما هستند، اتفاقا یکی از نقطه‌های جذاب برای دشمنان ما وزارت نفت است که تضعیف آن به نفع کشور نیست.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به بررسی برخی از لوایح دولت در مجلس مانند لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: دولت تقاضای در اولویت قرار گرفتن تعدادی از لوایح خود را از مجلس کرده است و در جلسه‌ای که چند روز پیش داشتیم تقاضا شد که لایحه حمایت از حقوق کودکان در اولویت قرار بگیرد.
وی ادامه داد: امیدواریم مجلس شورای اسلامی همچون این لایحه لوایحی که برای دولت در اولویت قرار دارد را خارج از نوبت مطرح کند . در دنیا اصولا لوایح بر طرح‌ها برتری دارند چون در عمل ضعف و قوت قوانین را می‌توان یافت.

عبور از افراط ترامپ نیازمند انسجام ملی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حفظ انسجام ملی را ضروری دانست و گفت: با خروج آمریکا از برجام باید عاقلانه عمل کنیم و به دور از ایجاد چالش برای کشور از عصر افراط ترامپ بگذریم که راهکار اصلی آن حفظ انسجام ملی است. حشمت الله فلاحت پیشه در گفت وگو با ایرنا درباره بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص پرهیز دادن عناصر سیاسی، مدیریتی و مطبوعاتی از سرزنش یکدیگر درباره برجام و حفظ اتحاد و انسجام ملی اظهارکرد: صحبت رهبر معظم انقلاب ناظر به شرایط حساس امروز است.
وی به بدعهدی و خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: ایالات متحده بوسیله این اقدام حساب ویژه ای برای اختلاف در داخل ایران باز کرد.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس یادآور شد: اگر در چنین شرایطی ایرانی‌ها به سمت پیدا کردن مقصر بروند و موضوعات اختلافی و تخریبی را پیش بگیرند، اهداف دشمنان را تامین کرده اند. فلاحت پیشه تاکید کرد: فارغ از این که چه دولتی بر سر کار باشد باید به نقدها و ضعف‌های دولت نگاهی تیمارگونه داشت. وی با بیان این که نباید بر روی زخم‌ها نمک پاشید، گفت: این اقدام فقط باعث آسیب، زجر، چالش و پرخاش بیشتر می‌شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم خاطرنشان کرد: برجام تصمیم نظام بود البته عده ای در داخل نظام تمام قد از آن حمایت کردند و برخی نسبت به آن نگاه مشروط داشتند.
فلاحت پیشه با بیان این که رهبر معظم انقلاب در باره برجام خطوط قرمزی را مطرح کرده بودند، یادآور شد: نوعی بی اعتمادی تاریخی به آمریکا همواره در نظرات ایشان وجود داشت و در نهایت نظر معظم له باز هم عملی شد و نشان داد که اعتماد نداشتن به آمریکا یک واقعیت است که باید مدنظر قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: برجام در آن شرایط قابلیت دفاع داشت؛ با توجه به این که دشمنان سعی می‌کردند که پرونده ایران را از فصل هفتم در ذیل ماده 41 به ماده 42 ببرند و شرایط تحریمی شدیدتر و حتی تنبیهی و جنگ را علیه ایران شکل دهند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: به هر حال نظام درباره برجام تصمیم گرفت و من معتقدم در آن شرایط تصمیم خوبی بود.

قالب ترسیم‌شده توسط آموزش‌وپرورش ما را به هدف نمی‌رساند

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: قالب آموزشی ترسیم‌ شده توسط آموزش‌وپرورش ما را به هدف نمی‌رساند، برای حل نارسایی باید از اوقاتی که دانش‌آموز در اختیار ما است به نحو احسن استفاده کنیم.
به گزارش ایسنا، داوود محمدی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قزوین که دیروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، تصریح کرد: آموزش در آموزش‌وپرورش به‌گونه‌ای است که دانش‌آموزان بعد از ۱۲ سال تحصیل؛ فاقد مهارت شغلی، فردی و جمعی هستند. درواقع خروجی کار با آن‌چه مورد انتظار است تفاوت زیادی دارد، 12 سالی که کودکان و نوجوانان در مدرسه می‌گذرانند بهترین زمان برای جذب و فراگیری و آموزش است و بعد از این مدت کودک باید بتواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد اما خروجی کار این را نشان نمی‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: قالب ترسیم‌شده توسط آموزش‌وپرورش ما را به هدف نمی‌رساند، برای حل نارسایی باید از اوقاتی که دانش‌آموز در اختیار ما است به نحو احسن استفاده کنیم و مطابق آموزه‌های دینی و اعتقادی و باورهای امروزی را آموزش دهیم. اوقات فراغت را باید با آموزش تکمیل کنیم و در برنامه‌ریزی‌ها به این نکته مهم توجه کنیم که هرکدام از دستگاه‌های اجرایی دارای ظرفیت تخصصی است و نباید موازی‌کاری ایجاد شود درواقع به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که هر گروه با توجه به ظرفیت برجسته خود ارائه خدمات داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: باید به کشف استعدادها در حوزه‌های مختلف از جمله موسیقی و قرآن بپردازیم و استعدادها را کشف کنیم، در حال حاضر قالب آموزشی ما به انباشت محفوظات است و کشف و آموزش مغفول مانده است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما