شناسهٔ خبر: 26157925 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

جنبش اهل الحق عراق:

آمریکا به شدت در حال تقویت جدایی طلبان جهت تجزیه عراق است

ابنا

سخنگوی جنبش اهل الحق عراق اظهار داشت: آمریکا به شدت تلاش می کند تا جدایی طلبان و همچنین داعش را تقویت سازد تا توطئه تجزیه عراق محقق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ جنبش اهل الحق عراق تأکید کرد که ائتلاف با الفتح و سائرون و سایر گروه های سیاسی در مسیر صحیح قرار دارد.

لیث العذاری سخنگوی رسمی جنبش گفت: ائتلاف میان الفتح و سائرون به هیچ وجه ائتلاف علیه سایر ائتلاف ها نیست بلکه با هدف رسیدن به فضای ملی و حمایت از نظام سیاسی تشکیل شده است.

وی افزود: نظام سیاسی کشور به جاهای خطرناکی رسیده و در آستانه رسیدن به دوراهی تاریکی بود که سرنگونی را برای همه به همراه می آورد.

العذاری تصریح کرد: درهای ائتلاف به روی همه گروه های سیاسی جهت گسترش ائتلاف و ورود به فعالیت سیاسی در چارچوب  دولت جدید باز است.

وی اظهار داشت: این ائتلاف دارای برنامه ای ملی خواهد بود و هر گروهی حق دارد در صورت عدم توافق با این برنامه ملی به عنوان معارض به فعالیت بپردازد.

سخنگوی جنبش اهل الحق ادامه داد: دخالت های خارجی به هیچ وجه در ائتلاف جدید تاثیر نمی گذارد و این ائتلاف در مسیر صحیح قرار دارد.

العذاری تأکید کرد که آمریکا به شدت تلاش می کند تا جدایی طلبان و همچنین داعش را تقویت سازد تا توطئه تجزیه عراق محقق شود و ریشه تنش در منطقه تقویت شود.

وی خاطرنشان ساخت: ائتلاف جدید با هرگونه تلاش خارجی جهت ایجاد شکاف در وحدت عراق و همچنین دخالت بیگانگان در مسائل ملی کشور مقابله خواهد کرد.

گفتنی است سید مقتدی صدر و هادی العامری رهبر ائتلاف انتخاباتی الفتح چند روز پیش در نشست خبری مشترک تأکید کردند که برای تشکیل «ائتلاف بزرگتر» در پارلمان عراق به توافق رسیده‌اند.

صدر در این نشست گفت که ائتلاف با فتح در فضای ملی عراق، حافظ ائتلاف سه گانه بین «سائرون، حکمت و الوطنیه» است.

پیش از این شبکه کردی «ان. آر. تی.» اعلام کرد که مقتدی صدر با ایاد علاوی رئیس ائتلاف «الوطنیه» و عمار حکیم رئیس جریان «حکمت» برای تشکیل ائتلاف در پارلمان و انتخاب نخست وزیر توافق کرده است.

رئیس ائتلاف سائرون در ارتباط با آتش سوزی در محل نگهداری صندوق‌های رأی نیز گفت که این حادثه «جنایت زشتی» بود و بعد از اعلام نتایج موضع خود را در قبال این حادثه اعلام خواهد کرد.

هادی العامری نیز گفت که ائتلاف الفتح با بازشماری دستی ۵ الی ۱۰ درصد آراء هیچ گونه مخالفتی ندارد.

ائتلاف سائرون عراق به ریاست مقتدی صدر به همراه ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری ترتیب بیشترین کرسی‌های پارلمان عراق را در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور از آن خود کردند.

براساس اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، ائتلاف «السائرون» به رهبری «مقتدی صدر»: 52 کرسی، ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری»: 47 کرسی، ائتلاف «النصر» به رهبری «حیدر العبادی»: 42 کرسی، ائتلاف «دولة القانون» به رهبری «نوری المالکی»: 25 کرسی و ائتلاف «تیار الحکمة» به رهبری «سید عمار حکیم»: 19 کرسی بدست آوردند.

..............

پایان پیام / 326

نظر شما