شناسهٔ خبر: 26150545 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

انهدام یک گروه جاسوسی در تهامه یمن

نیرو‌های امنیتی یمن بزرگترین و خطرناک‌ترین گروه جاسوسی ائتلاف متجاوزان به این کشور را در منطقه تهامه متلاشی کردند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / سرکرده بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین شبکه جاسوسی ائتلاف متجاوزان به یمن، در منطقه تهامه در دام نیرو‌های امنیتی یمن گرفتار شد. امکان ارتباط این شبکه که زیر نظر یکی از سرکردگان گروه تکفیری مدیریت می‌شد، با سازمان‌های اطلاعاتی بیگانه رد نشده است.

در گزارش المسیره، از اعضای این شبکه به عنوان «خبرچینان» اتاق عملیات نیروی هوایی ائتلاف متجاوزان یاد شده و آمده است: عبدالله سطیح، متولد عربستان و از دانش‌پژوهان مدارس وهابیت، مدیریت این شبکه را که بزرگ‌ترین شبکه رصد متجاوزان در تهامه است، مدیریت می‌کرد. او ناظر بر فعالیت حدود چهل عضو و مسئول تشکیل باند‌هایی برای ترور و نیز جذب نیروی مزدور برای متجاوزان بود. از امتیازات اعطا شده به او می‌توان به مجوز ارتباط مستقیم او با افسران اتاق عملیات مرکزی ائتلاف متجاوزان اشاره کرد. او در اعترافاتی تلویزیونی، که بیش از یک ساعت به طول انجامید، از بخشی از جنایاتش علیه ساکنان حدیده پرده برداشت.

از اسامی افسرانی که در اعترافات این تبهکار سعودی و نامه‌نگاری‌هایش استخراج شده است، می‌توان به سرگرد محمد کتبی، افسر نیروی هوایی امارات و عضو اتاق عملیات نیروی هوایی ائتلاف، و ابوفیصل، عضو سعودی اتاق عملیات هوایی ائتلاف، یاد کرد. ابوفیصل از کسانی است که بخش عمده‌ای از تلاش خود و مزدورانش را صرف آن کرد تا ادعای حضور نظامی ایران در یمن را اثبات کند.

پس از آنکه افسر اماراتی اعلام کرد نیازی به خدمات عبدالله سطیح ندارد، این فرد به ابوفیصل پیوست و ماموریت جدیدی با این افسر سعودی آغاز کرد. در یکی از گفتگو‌های تلفنی که نیرو‌های امنیتی از سطیح شنود کرده‌اند، این فرد تنها از یکی از جاسوسان زیر نظر خود بیش از هشتاد و پنج هدف را دریافت کرد تا برای بمباران این اهداف، آن‌ها را به اتاق عملیات نیروی هوایی ائتلاف متجاوزان مخابره کند. مکالمات این جاسوس با افسران سعودی و اماراتی نیز شنود شده است ضمن اینکه برخی از مکاتباتش با افسران اتاق عملیات ائتلاف متجاوزان در پیام‌رسان‌های «ایمو» و «واتس اپ» هم رصد شده است.  / باشگاه خبرنگاران

 

 

نظر شما