شناسهٔ خبر: 26119568 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حزب حاکم گرجستان نامزد پست نخست وزیری را معرفی کرد

باکو – ایرنا – حزب حاکم 'رویای گرجستان ' روز پنجشنبه 'ماموکا باختادزه' کفیل وزارت دارایی گرجستان را بعنوان نامزد پست نخست وزیری این کشور معرفی کرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ' اسپوتنیک گرجستان ' ، نامزدی باختادزه ،یک روز پس از استعفای «گئورگی کویریکاشویلی» نخست وزیر گرجستان معرفی شده است . کویریکاشویلی، بدنبال تظاهرات دو هفته اخیر معترضان در مقابل پارلمان این کشور، روز جهارشنبه، از سمت خود استعفا کرد .
نامزد جدید نخست وزیری ، متولد سال 1982 میلادی در تفلیس و فارغ التحصیل دانشگاه دولتی تفلیس و دانشگاه فنی گرجستان است .
باختادزه ، دوره فوق الیسانس را در دانشگاه دولتی مسکو گذرانده و در آموزشگاه عالی کسب و کار INSEAD فرانسه تحصیل کرده است .
باختادزه در سال های 2013 تا 2017 میلادی ریاست راه آهن گرجستان را بر عهده داشته و از ماه نوامبر سال 2017 بعنوان کفیل وزارت دارایی این کشور فعالیت داشته است .
پارلمان گرجستان قرار است، ظرف 20 روز آینده به نامزدی باختادزه رای دهد و با توجه به این که اکثریت نمایندگان پارلمان از اعضای حزب حاکم گرجستان هستند تایید نامزدی وی قطعی به نظر می رسد .
وی طی سخنانی در جلسه حزب حاکم گرجستان فعالیت در زمینه تحقق عضویت کامل این کشور در نهادهای یورواتلانتیک را از وظایف عمده خود در سمت نخست وزیری اعلام کرد .
باختادزه همچنین اعلام کرد قصد دارد اصلاحات اساسی و نوآوری در حوزه های مختلف اقتصاد این کشور را ادامه دهد و هیات دولت را بر اساس مدل « دولت کوچک » با کمترین تعداد اعضا انتخاب کند.
خاورم **337**1579

نظر شما