شناسهٔ خبر: 26105268 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پمپئو: خلع سلاح هسته ای کره شمالی باید به سرعت انجام شود

تهران-ایرنا- وزیر خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که رهبر کره شمالی این را درک می کند که خلع سلاح هسته ای این کشور باید به سرعت رخ دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مایک پمپئو در سئول همچنین هشدار داد، تا زمانی که فرآیند خلع سلاح هسته ای کره شمالی کامل نشود، هیچ لغو تحریمی صورت نخواهد گرفت.
وزیر خارجه آمریکا در ادامه تاکید کرد که واشنگتن همچنان متعهد به خلع سلاح هسته ای کامل، قابل اثبات و غیرقابل بازگشت کره شمالی است.
وی افزود: معتقدیم که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی فوریت این روند و اینکه ما باید به سرعت این کار را انجام دهیم، درک می کند.
این اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی منتشر شده است که دونالد ترامپ روز گذشته در توئیتی عنوان کرد: دیگر تهدید هسته ای از سوی کره شمالی وجود ندارد.
به رغم لحن مثبت مقامات آمریکا در مورد اقدامات آتی کره شمالی، ناظران همچنان درباره تضمین های ارائه شده از سوی رهبر کره شمالی در نشست با ترامپ نگران هستند.
به گزارش ایرنا، کیم جونگ اون و ترامپ سه شنبه بعد از دیداری که در سنگاپور داشتند، در بیانیه مشترکی بر تعهد کره شمالی به «اقدام برای خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره» تاکید کردند.
اما این سند هیچ اشاره ای به جزئیات و زمان آغاز روند خلع سلاح هسته ای کره شمالی نکرد. منتقدان ترامپ می گویند که وی امتیازهای زیادی به کیم داده است.
ملاقات کیم و ترامپ اولین دیدار میان یک رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در تاریخ دو کشور است.
ترامپ در بازگشت به آمریکا گفت که این دیدار تهدید کره شمالی علیه ایالات متحده را از بین برده است.
اروپام**9234**1144

نظر شما