شناسهٔ خبر: 26086051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مردم باید در میدان ،دغدغه مسئولان برای رفع مشکلات را ببینند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: افزایش امید مردم به نظام اسلامی با سخنرانی و بخشنامه محقق نشده و مردم باید در میدان دغدغه مسئولان برای رفع مشکلات را ببینند.

صاحب‌خبر -
مردم باید در میدان ،دغدغه مسئولان برای رفع مشکلات را ببینند به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام در استان خراسان رضوی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، به اهمیت اعتماد عمومی به کارآمدی نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: تلاش همه مدیران، مسئولان و دست اندرکاران کشور باید در جهت خدمتگذاری خالصانه به مردم و افزایش امید و اعتماد عمومی به نظام اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه امید آفرینی در جامعه تأثیر بسزایی در افزایش امنیت ملی دارد، گفت : هیچکس در هیچ جایگاهی حق ندارد چه با زبان و چه در عمل مردم را نا امید کند، همه مسئولان وظیفه دارند امید مردم را به کارآمدی و خدمتگذاری نظام اسلامی افزایش دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: فتنه امروز دشمن، فتنه ناامید کردن مردم از کارآمدی نظام، مسئولان و دست اندرکاران کشور است، دشمن تلاش دارد نقص و کاستی در گوشه‌هایی از کشور را بزرگ کند و به کل نظام تعمیم دهد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: قطعاً نقص ، کوتاهی ، مشکل و کاستی‌هایی در گوشه و کنار کشور وجود دارد ، اما تعمیم دادن آن به کل نظام مقدس اسلامی و مردم را در مقابل نظام نشان دادن ،  فتنه دشمن است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی تأکید کرد: تلاش همه مدیران، مسئولان و دست اندرکاران کشور باید در جهت خدمتگذاری خالصانه به مردم و افزایش امید و اعتماد عمومی به نظام اسلامی باشد، این مهم نیز با سخن گفتن و بخشنامه محقق نمی‌شود؛ مردم باید در میدان عمل دغدغه مسئولان و دست اندرکاران کشور برای رفع مشکلات را ببینند.

وی تمام مسئولان و دست‌اندرکاران امور در استان خراسان رضوی را خادم و خدمتگذار زائران و بارگاه قدس رضوی خواند و گفت: یکی از مأموریت‌های مهم مسئولان و خدمتگذاران در استان خراسان رضوی تسهیل امر زیارت برای زائران بارگاه امام الرئوف علی بن موسی الرضا علیه‌السلام است که تحقق این مهم نیازمند تلاش و همکاری همه بخش‌ها در این استان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه، موضوع فرهنگ را محوری‌ترین مأموریت آستان قدس رضوی معرفی کرد و افزود : مأموریت فرهنگی اساس تمام اقدامات این آستان نورانی است و تمام بخش‌های مشهد و استان خراسان که در محضر عالم آل محمد (ص) توفیق خدمت دارند باید نسبت به امور فرهنگی اهتمام داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی خدمت به نیازمندان و مستضعفان را از دیگر رسالت‌های آستان قدس رضوی دانست و تأکید کرد: به هیچ عنوان فقر زیبنده کشور اسلامی ما نیست ، تلاش همه بخش‌های امدادرسان در این زمینه همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) ، بهزیستی ،  سازمان اوقاف و امور خیریه ، بنیاد مستضعفان ، ستاد اجرایی فرمان امام ، مؤسسات خیریه قابل تقدیر و تشکر است ، اما آنچه می‌شود با آنچه باید بشود متفاوت است ؛ همه بخش‌ها و دستگاه‌ها باید با همراهی و همکاری در جهت رفع مشکلات نیازمندان کوشش کنند ، تلاش و همکاری بخش‌های مختلف است که می‌تواند کارساز شود .

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی افزود : امروز انسجام ، وحدت ، یکپارچگی ، هم افزایی و هماهنگی بین بخش‌های مختلف یک اصل راهبردی و اساسی برای پیشبرد امور و کارآمدی در این استان است، لذا ضرورت دارد ائمه جمعه ، ائمه جماعات ، مبلغان ، مسئولان در حوزه‌های مختلف برای رفع مشکلات مردم با یکدیگر همدل و همراه باشند.

وی ادامه داد : آسیب‌های اجتماعی در جامعه نگران کننده بوده و معتقدم به دست توانای مدیران مخلص، متدین و خدوم، آسیب‌های اجتماعی حل شدنی است.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام مقیسه‌ای امام جمعه سبزوار، حسینی شهردار تربت جام، ارباب خالص رئیس نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شرق کشور، سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره مسائل کلان استان خراسان رضوی پرداختند .

انتهای پیام // ف. م
 

وحدت و یکپارچگی  در بخش‌های مختلف یک اصل راهبردی برای پیشبرد امور

 
 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما