شناسهٔ خبر: 26084259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۱۰۰ بقعه متبرکه و امامزاده مازندران میزبان نماز‌گزاران عید سعید فطر

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه طرح ضیافت الهی با اقامه نماز عید فطر در بقاع متبرکه پایان می‎یابد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نماز عید سعید فطر سال جاری در ۱۰۰ بقعه متبرکه و امامزاده برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام  ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز (23 خرداد) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، عید بندگی و بخشش و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم عزیز و قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران برگزاری طرح ضیافت الهی در امامزادگان استان، گفت: اوقاف و امور خیریه همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان و با هدف ارتقای سطح معرفتی و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن طرح ملی «ضیافت الهی» را در سطح بقاع متبرکه برگزار می‌کند که در سال جاری این طرح در 300 امامزاده و بقعه متبرکه با مشارکت مبلغان دینی اعزامی از شهر مقدس قم و روحانیان مستقر و بومی و همکاری خادمان و متولیان بقاع متبرکه برگزار شد و عملا این طرح در روز عید سعید فطر پایان می‌یابد.

 

وی یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده این طرح ملی را برگزاری نماز عید سعید فطر در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نماز عید سعید فطر در سال جاری با شرکت گسترده مردم مومن در 100 بقعه متبرکه و امامزاده برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام حیدری با قدردانی از تلاش خستگی‌ناپذیر تمامی دست‌اندرکاران طرح ضیافت الهی، تصریح کرد: همزمان با روز عید سعید فطر علاوه بر برپایی نمازعید، برنامه سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت اجرا خواهد شد.

 

وی یادآور شد: خطبه‌های این نماز در امامزادگان شاخص از سوی ائمه جمعه و جماعات و در دیگر امامزادگان توسط روحانیان اعزامی یا بومی اقامه خواهد شد.

 

اطعام هزاران نفر با برپایی سفره‌های ساده افطاری

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه سفره‌های افطاری ساده هم از دیگر برنامه‌هایی بود که براساس اجرای امینانه نیات واقفان و مشارکت مردمی در امامزادگان شاخص استان برپا شد، تصریح کرد: براین اساس با اجرای این کار ویژه بیش از هزاران نفر در سفره‌های کریمانه بقاع متبرکه و امامزادگان اطعام شدند.

 

وی استقبال و حضور گسترده مردم دیار علویان در مراسم احیای لیالی قدر را نمونه بارز اردات مردم به اهل بیت (علیهم السلام) عنوان کرد و گفت: در بیشتر امامزادگان به ویژه امامزادگان شاخص حضور گسترده مردم در جوار امامزادگان بی نظیر بود.

 

به گزارش شبستان، 14 هزار موقوفه و 190 هزار رقبه و هزار و 361 امامزاده در مازندران وجود دارند.

نظر شما