شناسهٔ خبر: 26075270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست مدیریت بحران استان قزوین:

طرح جنگل کاری حاشیه جاده اقبالیه به تاکستان تعیین تکلیف شد

قزوین- سرپرست مدیریت بحران استان قزوین گفت: به منظور کمک به سالم سازی محیط زیست و کاهش بحران جاده ها در زمستان نحوه ادامه طرح جنگل کاری در مسیر اقبالیه به تاکستان مشخص شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، روز سه شنبه در جلسه ای که با حضور سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان، شهردار اقبالیه و نمایندگان اداره کل منابع طبیعی در استانداری برگزار شد مشکلات ایجاد شده ما بین شهرداری اقبالیه و اداره کل منابع طبیعی در خصوص آبیاری، نگهداری و بهره برداری از جنگلها در مسیر محورهای مواصلاتی مورد بررسی قرار گرفت.

قدرت الله مهدی خانی در این جلسه اظهارداشت: برای سالم سازی محیط زیست باید ضمن حفظ فضای سبز و جنگل های موجود نسبت به افزایش سرانه فضای سبز و جنگل در استان هم اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: طرح جنگل کاری در حاشیه جاده اقبالیه به تاکستان و اختلاف بین دستگاه ه ها در این زمینه تعیین تکلیف شده است تا کار به سرانجام برسد.

مهدی خانی بیان کرد: آبیاری، نحوه نگهداری و بهره برداری از بیش از ۵ هکتار جنگل در مسیر اقبالیه به تاکستان و همچنین بهره برداری و تجهیز چاه موجود باید تعیین وضعیت شود.

وی اضافه کرد: این جنگلها در سال ۷۰ ایجاد شد تا از ورود برف و کولاک به جاده جلوگیری کرده و به سالم سازی و زیباسازی فضای منطقه و گسترش فضای سبز در حاشیه جاده هم کمک کند.

سرپرست مدیریت بحران استان قزوین یادآورشد: جنگ کاری ایجاد شده در این مسیر در ردیف طرحهای برتر کشور در حوزه منابع طبیعی است و نگهداری اصولی از آن با در نظرگرفتن حجم محدود منابع آبی استان امر مهمی است که با همکاری و همفکری نهادهای مربوط باید عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: طرح های جنگل کاری به همراه مطالعات کارشناسی دقیق در سطح استان می تواند گام موثری در حفظ و گسترش منابع طبیعی باشد و از پدیده بیابان زایی و آلودگی هوا جلوگیری کند.

مهدی خانی تصریح کرد: محورهای مواصلاتی استان در فصل سرما گاهی دچار یخبندان و کولاک می شود که کاشت درخت و توسعه جنگل کاری در محدوده تونل باد منطقه می تواند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند.

نظر شما