شناسهٔ خبر: 26069910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار ایلام :

نهادهای خیریه دارای مجوز زکات فطریه جمع می کنند

ایلام - ایرنا -فرماندار ایلام با ذکر اینکه نهادهای خیریه در حوزه جمع آوری زکات فطریه مشارکت می کنند گفت: البته فقط موسسه های دارای مجوز اقدام به جمع آوری زکات فطریه می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ُمعروف بسطامی، در نشست ستاد جمع‌آوری زکات فطریه استان ایلام، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار مؤسسات خیریه واجد شرایط در زمینه جمع‌آوری زکات فطریه با کمیته امداد و بهزیستی همکاری خواهند کرد.
وی، بابیان اینکه مؤسسات خیریه واجد شرایط و قابل‌اعتماد توسط فرمانداری ایلام شناسایی و به ستاد زکات استان برای مشارکت در جمع‌آوری زکات فطریه معرفی‌شده‌اند، افزود: این مؤسسه ها امسال از طریق صندوق‌های ویژه با آرم و لوگوی ستاد زکات اقدام به جمع‌آوری زکات فطریه خواهند کرد.
فرماندار ایلام، یادآور شد: لازم است تمهیداتی فراهم شود که مردم بتوانند به راحت‌ترین شکل ممکن نسبت به پرداخت زکات فطریه خود اقدام کنند و سازمان‌ها و نهادهای حمایتی در فرصت باقی‌مانده تا عید سعید فطر نسبت به شناسایی افراد نیازمند و واجد شرایط دریافت زکات فطریه اقدام کنند.
بسطامی، خاطرنشان کرد: این افراد بر اساس میزان نیازمندی خود اولویت‌بندی شوند که البته کمیته امداد و بهزیستی هرساله این کار انجام می‌دهند امیدواریم امسال نیز از طریق جمع‌آوری وجوهات زکات فطریه بخش از مشکلات نیازمندان استان خصوصاً در مناطق فقیرنشین برطرف شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام نیز در این نشست خاطرنشان کرد: اکیپ های ثابت و سیار جمع آوری زکات در سراسر استان مشخص شده اند و 50 هزار پاکت مخصوص جمع آوری زکات فطریه در استان نیز طراحی و در حال توزیع در بین مردم استان است.
ضیاء رضایی با تأکید بر اینکه 70 درصد جمعیت 600 هزارنفری استان ایلام مشمول پرداخت زکات فطریه هستند، یادآور شد: 400 هزار نفر از جمعیت استان شامل پرداخت زکات فطریه هستند و اگر مبلغ 8 هزار تومان مبنای فطریه هر نفر باشد و زکات یک سوم از افراد واجدالشرایط در استان جمع آوری شود، میزان زکات جمع آوری شده استان حداقل یک میلیارد تومان خواهد بود.
وی بابیان اینکه سال گذشته 861 میلیون تومان زکات فطریه در استان ایلام جمع آوری شده است، اظهار کرد: این میزان، نسبت به سال ماقبل آن 147 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه این میزان زکات فطریه توسط کمیته امداد، بهزیستی، مساجد و مؤسسات خیریه جمع آوری شده است، تصریح کرد: از این رقم 755 میلیون تومان زکات فطریه عام، 56 میلیون تومان زکات فطریه سهم سادات و 2 میلیون تومان کفاره غیر عمد و 7 میلیون تومان هم کفاره عمد بوده است.
رضایی، ابراز کرد: بر اساس مصوبه ستاد زکات استان جمع آوری زکات فطریه صرفاً توسط سازمان ها و مؤسساتی که از ستاد زکات استان مجوز گرفته اند انجام خواهد شد و از جمع آوری زکات فطریه توسط افراد و با مؤسساتی که مجوز ندارند جلوگیری می شود.
وی گفت: برای سازمان های غیردولتی و مؤسسات خیریه و افراد واجدالشرایط، کارت شناسایی جمع آوری زکات فطریه صادرشده و افرادی که این کارت ها را در اختیاردارند از طریق آرم و لوگوی ستاد زکات قابل شناسایی بوده و می توانند اقدام به جمع آوری زکات کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، افزود: سال گذشته 86 درصد زکات جمع آوری شده استان صرف پرداخت به نیازمندان و 14 درصد آن نیز صرف ساخت پروژه های عمرانی شده است، امسال نیز محرومین و نیازمندان در اولویت دریافت زکات قرارگرفته اند.
رضایی، تصریح کرد: افراد نیازمند واجد شرایط دریافت زکات فطریه از قبل شناسایی و اولویت بندی شده که بر این اساس بیماران صعب العلاج و بیماران بستری شده در اولویت قرار داشته و همچنین پرداخت زکات فطریه به عنوان کمک معیشت در اولویت بعدی قرارگرفته است.
6034/7171

نظر شما