شناسهٔ خبر: 26062480 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دیداری تاریخی؛ ترامپ و اون در کنار هم قرار گرفتند

سران آمریکا و کره شمالی در جزیره سنتوزای سنگاپور دیدار کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
دونالد ترامپ و کیم جونگ اون ابتدا 45 دقیقه و فقط با حضور دو مترجم پشت درهای بسته دیدار کردند. پس از دیدارخصوصی، دیدار هیئت های آمریکا و کره شمالی آغاز شد.
دیداری تاریخی؛ ترامپ و اون در کنار هم قرار گرفتند 
وزیر خارجه، مشاور امنیت ملی آمریکا و ساندرز سخنگوی کاخ سفید ، ترامپ را همراهی می کنند . وزیر خارجه، وزیر دفاع و خواهر رهبر کره شمالی هم از جمله همراهان کیم جونگ اون هستند.
 
به گفته مقامات کاخ سفید ، هدف آمریکا در این مذاکرات خلع سلاح هسته ای کامل و غیر قابل بازگشت کره شمالی است.
کره شمالی بارها هرگونه خلع سلاح یکجانبه را رد کرده و خواهان عاری شدن شبه جزیره کره از سلاح هسته ای شده است.
دیداری تاریخی؛ ترامپ و اون در کنار هم قرار گرفتند 
پیونگ یانگ اسفند پارسال نیز پس از آنکه به توانایی هدف قرار دادن دورترین نقاط آمریکا با موشک های دوربرد هسته ای خود دست یافت اعلام کرد: دیگر نیازی به آزمایش های تکمیلی ندارد.
نشریه گاردین در مقاله ای درباره این دیدار نوشت: کره شمالی ضمن مانور سیاسی در مذاکرات عملاً از مواضع خود عقب گرد نمی کند ، اما رئیس جمهور آمریکا در هرصورت خود را به دروغ پیروز مذاکرات می نامد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت:  این روایت را که من نشستی دارم که ضرری بزرگ برای آمریکاست، بازندگان و کسانی که از من متنفرند می گویند. ما گروگان هایمان را در اختیار داریم و آزمایشات، تحقیقات و همه پرتاب های موشکی متوقف شده است و این صاحب نظران که از ابتدا من را مورد انتقاد قرار داده بودند چیز دیگری نمی توانند بگویند. ما عالی خواهیم بود.
وی پیشتر در پیام دیگری گفته بود نشست های بین کارکنان و نمایندگان خیلی خوب و به سرعت پیش رفت اما در نهایت این مهم نیست. ما همگی به زودی متوجه می شویم آیا توافق واقعی برخلاف گذشته می تواند محقق شود یا خیر. 

نظر شما